آفتاب
کمالوندی در نشست خبری:

ایران بیشترین بازرسی‌ها را داشته است/چیزی برای پنهان کردن نداریم

ایران بیشترین بازرسی‌ها را داشته است/چیزی برای پنهان کردن نداریم

معاون بین‌الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران بیشترین بازرسی‌ها را در زمینه هسته‌ای داشته است و این نشان می‌دهد که ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بهروز کمالوندی» معاون بین‌الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، در نشست خبری در باشگاه خبرنگاران ضمن تبریک ایام ماه رجب و میلاد با سعادت امیرالمومنین(ع) گفت: جمهوری اسلامی ایران به حمدالله آن چیزی را که می‌خواسته به دست آورده است و از مدتی که دوره تثبیت دستاوردها شروع شده است چنانچه قرار بود مدالی به افتخار آفرینان قبلی داده شود مدال‌های بعدی را باید به کسانی داد که این دستاوردها و افتخارات را هم به لحاظ علمی، عملی و بین‌المللی تثبیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ نمی‌خواهند این توانایی را قبول کنند و هنوز در ذهنشان این است که آیا می‌توان این توانایی را از ایران گرفت این در حالی است که کسانی که به مسائل فنی در سطح بین‌الملل آگاه هستند می‌دانند که چنین توانایی در اختیار همه نیست و در اختیار تعداد محدودی است.

معاون بین‌الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: این توانایی صرفا عزت نمی‌آورد بلکه قدرت و توانایی را نیز به همراه دارد چرا که کشورهای بزرگ برای این که قدرتمند باشند باید ابزار قدرت را در اختیار داشته باشند که یکی از این ابزارها صنعت و تکنولوژی است که صنعت هسته‌ای قله صنایع دیگر است.

کمالوندی تاکید کرد: نمی‌شود شما در صنعت هسته‌ای پیشرفت داشته باشید اما در صنایع دیگر پیشرفتی نداشته باشید بنابراین لازمه رسیدن به سطحی از صنعت در صنایع هسته‌ای این است که شما در صنایع دیگر پیشرفت داشته باشید.

وی با بیان این که دستاوردها باید حفظ شود خاطر نشان کرد: قدرت‌های بزرگ سعی کرده‌اند به بهانه‌های مختلف ابزار فشاری ایجاد کنند تا این توانایی را از جمهوری اسلامی ایران سلب کنند و این امر در دستور کار قدرت‌های بزرگ بود.

معاون بین‌الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: حذف توانایی جمهوری اسلامی ایران را می‌توان در استراتژی امنیت ملی آمریکا، مقالاتی که اندیشمندان مختلف بین‌المللی به ویژه آمریکا منتشر می‌کنند و هم چنین در اعتراضات اخیری که مطرح شده و سخنان اوباما که چرا شما از حذف غنی سازی به سمت مدیریت غنی سازی می‌روید ببینیم.

کمالوندی افزود: عده‌ای نمی‌خواهند ببینند کشوری چون جمهوری اسلامی ایران اقتدار دارد و منابع قدرت را در اختیار دارد که این منابع نه فقط در صنعت هسته‌ای بلکه در صنایع دیگر نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در دستور کار مذاکره کنندگان ما این بود که مذاکراتی انجام دهند که بتوانند در جریان مذاکرات نگرانی‌های ساختگی را در مورد جمهوری اسلامی ایران از بین ببرند.

معاون بین‌الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بیشترین بازرسی‌ها را داشته است و این نشان می‌دهد که ایران چیزی ندارد که بخواهد آن را پنهان کند.

وی تاکید کرد: اما این در حالی است که اتهامات علیه ما تنها در حوزه سلاح هسته‌ای نبوده بلکه در حوزه‌های دیگر نیز اتهامات وارد شده است و آن‌ها سعی می‌کنند با دستگاه‌های بزرگ رسانه‌ای که در اختیار دارند علیه ایران داستان سرایی کنند.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد N796390

وبگردی