آفتاب

روایت دریادار تنگسیری از حماسه دریادلان سپاه در سال 67

روایت دریادار تنگسیری از حماسه دریادلان سپاه در سال 67

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با یادآوری رویارویی قایق‌های تندرو سپاه با ناوگان امریکایی در سال 67 گفت: دریادلان سپاه با خلق حماسه‌ای به یاد ماندنی هیمنه پوشالی امریکا را در هم شکستند و ما بالندگی و رشد انقلاب و ایران اسلامی را مرهون ایثار شهدا می‌دانیم.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم گرامیداشت حماسه آفرینی‌های سرداران شهید اسدالله رییسی و اسحاق دارا که با حضور جمعی از خانواده های شهدا،فرماندهان،مسئولین و رزمندگان نیروی دریایی سپاه در محل ستاد این نیرو در بندرعباس برگزار شد، رشد و بالندگی اسلام ، انقلاب و ایران اسلامی را مرهون فداکاری و از خود گذشتگی شهدا دانست و افزود: دفاع از انقلاب اسلامی و تلاش در مسیر پیشبرد آن در صحنه ها و میدا‌ن‌های متعدد گوناگونی رقم می خورد که دفاع مقدس جلوه‌ای از آن بود .

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: ارتشیان و سپاهیان دلیر جبهه انقلاب اسلامی در طول حوادث و رخدادهای منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، اقدامات گوناگونی را در مواجهه با مخاطراتی که بیگانگان و متجاوزان ایجاد کردند، سازماندهی و به اجرا در آورده‌اند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که به لحاظ کیفیت و ابعاد شکل گیری در هیبت یک حماسه تجلی پیدا کرد، تقابل مستقیم و رویارویی ناوگان دریایی بیگانگان در خلیج فارس با قایق های تندرو سپاه بود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با برشمردن ابعاد گوناگون حماسه ۲۹ فروردین1367 حافظان خلیج فارس، اظهار داشت: این رخداد در شرایطی حادث شد که هیمنه ای خیالی از قدرت آمریکا در اذهان ملت های منطقه شکل گرفته بود و با حماسه دریادلانی همچون شهید مهدوی، دارا و رییسی، هیمنه پوشالی دشمن در هم شکسته شد.

وی افزود: آمریکایی ها در خلیج فارس به نحو کاملا مشهودی سعی کردند در به صورتی عینی تر در نقش حامی و پشتیبان رژیم صدام ظاهر شوند تا معادله جنگ را به نفع صدام تغییر دهند که حماسه سازانی همچون ناوگروه شهید مهدوی غیور مردانی همچون شهید دارا و شهید رییسی، محاسبات دشمن را به هم ریختند و ابهت خیالی آمریکا را در نزد ملت های منطقه و جهان، متلاشی کردند.

سردار تنگسیری گفت: در پی اشغال و به آتش کشیدن سکوهای نفتی سلمان، نصر و مبارک توسط یگان‌های دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس، شاهد شکل گیری حماسه ناوچه جوشن ارتش و به دنبال آن حضور حماسی یگانی از نیروی دریایی سپاه در تقابل با نیروهای آمریکایی در ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ بودیم.در جریان این حماسه، شهیدان "اسحاق دارا" و "اسدالله رییسی" دلاورانه در برابر تعرض نیروهایی از ناوگان دریایی آمریکا ایستادگی کردند و پس از ساقط کردن یک فروند از بالگردهای پیشرفته آنان، در شرایط نابرابر مورد هدف رزم ناو و بالگردهای آمریکایی قرار گرفته و به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت دست پیدا کردند که ما در چنین روزی یاد و خاطره باشکوه این دلاورمردان را پاس می‌داریم و با راه و آرمان آنها، عهد و پیمانی دوباره می‌بندیم.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین صداقت مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه و دریادار تنگسیری جانشین فرماندهی این نیرواز خانواده شهیدان دارا و رییسی، با اهدای هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N796335

وبگردی