آفتاب
در اظهاراتی مداخله جویانه؛

کویت: یمنی‌ها به نتایج طرح شورای همکاری خلیج فارس اعتماد کنند

کویت: یمنی‌ها به نتایج طرح شورای همکاری خلیج فارس اعتماد کنند

وزیر مشاور دولت کویت در امور کابینه در اظهاراتی مداخله جویانه با طرح این ادعا که مشارکت کشورش در عملیات "طوفان قاطع" علیه یمن به منظور حفظ امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس است گفت: گروه‌های مختلف یمنی باید به نتایج طرح شورای همکاری خلیج فارس اعتماد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد عبدالله الصباح، وزیر مشاور دولت کویت در امور کابینه در مصاحبه تلفنی با روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط" با اشاره به اینکه کویت به موضع خود در حمایت از کشورهای عضو ائتلاف عربی در شورای همکاری خلیج فارس پایبند است تاکید کرد: همه گروه‌های یمنی باید به نتایج طرح شورای همکاری خلیج فارس که در ریاض، پایتخت عربستان تصویب شد اعتماد کنند.

وی مدعی شد: عدم پایبندی به طرح شورای همکاری خلیج فارس موجب اوضاع نابسامان یمن شد.

این مسئول کویتی در ادامه گفت: به رغم اینکه یمن تنها کشور در شبه جزیره عربی است که عضو شورای همکاری خلیج فارس نیست اما آرامش و امنیت این کشور با توجه به موقعیت استراتژیکش در منطقه برای کشورهای حوزه خلیج فارس اهمیت دارد و دلیل مشارکت کویت در عملیات "طوفان قاطع" علیه یمن به منظور حفظ امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی همچنین در دیدار روز یکشنبه‌ خود با ریاض یاسین، وزیر خارجه یمن بر لزوم اجرای تصمیمات شورای امنیت و طرح شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد.

در همین راستا، خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت در اظهاراتی مدعی شد: هدف عملیات "طوفان قاطع" بازگرداندن ثبات به یمن، تحکیم "دولت مشروع" در این کشور و اجرای طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج نشست گفت‌وگوی ملی است.

جارالله ادامه داد: ادامه وضعیت به شکل فعلی امنیت و آرامش منطقه را تهدید و یمن را نابود می‌کند.

وی در حاشیه افتتاحیه، "هفته آمریکای لاتین" که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کویت وبا حضور سفرا و نمایندگان هیات‌های دیپلمات‌ کشورهای آمریکای لاتین و جمعی از اساتید این دانشگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت یمن بسیار خطرناک است و کشورهای عضو شورای همکاری و خلیج فارس باید با شرکت در عملیات "طوفان قاطع" یمن را به حالت عادی بازگردانند و طرح این شورا و نتایج نشست گفت‌وگوی ملی و همچنین تصمیمات شورای امنیت را اجرا کنند.

انتهای پیام

کد N796332

وبگردی