آفتاب

مرد مصری به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به حبس ابد محکوم شد

مرد مصری به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به حبس ابد محکوم شد

مقام‌های قضایی مصر اعلام کردند، دادگاهی در این کشور یک مرد مصری را به اتهام جاسوسی برای اسرائیل در صحرای سینا به حبس ابد محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام‌ها همچنین گفتند، دو همدست اسرائیلی این مرد مصری نیز به صورت غیابی محاکمه شده و به حبس ابد محکوم شدند.

براساس این حکم، این سه مرد هر کدام به پرداخت جریمه نقدی 1130 دلاری نیز محکوم شدند. در مصر حبس 25 سال است.

دادستان‌های مصری اعلام کردند، این مرد به نام سلام محمد سلیمان در ازای ارائه اطلاعات و جاسوسی برای رژیم صهیونیستی پول و منزلی در اسرائیل دریافت کرده است.

سلیمان همچنین به صورت غیرقانونی پنج بار به اسرائیل سفر کرده که اولین مورد آن 2011 بود تا به جزئیات ماموریتش که آسیب رساندن به منافع ملی مصر است، جامه عمل بپوشاند.

در مارس 2015، یک مرد مصری و یک زن به اتهام جاسوسی برای اسرائیل هر کدام به ترتیب به حبس ابد و 15 سال حبس محکوم شدند. دو همدست اسرائیلی این دو نیز به صورت غیابی به حبس ابد محکوم شدند.

در دو پرونده دیگر که چند ماه قبل مطرح شد، دو مهندس ارتباطات که یکی مصری و یکی اردنی بودند به اتهامات مشابه به 10 سال حبس محکوم شدند.

ارتش مصر سربازان و تجهیزات نظامی خود را برای مقابله با یک گروه متاثر از داعش در سینا مستقر کرده است.

استان سینا صحنه حملات مرگبار علیه نیروهای امنیتی مصر بوده از زمانی که ارتش، محمد مرسی، رئیس‌جمهوری منتخب این کشور را در 2013 برکنار کرد.

انتهای پیام

کد N796254

وبگردی