آفتاب

پاسخ سخنگوی سازمان اوقاف به اتهامات مقام اوقاف مصر

پاسخ سخنگوی سازمان اوقاف به اتهامات مقام اوقاف مصر

سخنگوی سازمان اوقاف با اظهار تأسف از اظهارات نسنجیده سخنگوی وزارت اوقاف مصر، وارد کردن اتهام حمایت ایران از تروریسم را کذب و اتهامی واهی و بی اساس دانست و آن را محکوم کرد.

سخنگوی سازمان اوقاف با اظهار تأسف از اظهارات نسنجیده سخنگوی وزارت اوقاف مصر، وارد کردن اتهام حمایت ایران از تروریسم را کذب و اتهامی واهی و بی اساس دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن ربیعی در پاسخ به اظهارات محمد عبدالرزاق، سخنگوی وزارت اوقاف مصر که دلیل عدم دعوت قاریان ایرانی به بیست و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر را تنش سیاسی موجود بین ایران و مصر و حمایت از تروریست‌ها دانسته بود، بیان این اظهارات را نوعی فرافکنی برای سرپوش گذاشتن به اقدام غیرمتعارف دعوت نکردن از متسابقان ایران برشمرد و آن را خلاف شأن و منزلت کشورهای مسلمان و پیام‌های وحدت بخش قرآن کریم و مغایر با اصول تعاملات فرهنگی دانست.

ربیعی ادامه داد: جمهوری اسلامی در راستای همگرایی ملت‌های مسلمان و اعتصام به ریسمان وحدت و همبستگی اسلامی مورد تأکید آیات نورانی وحی، همواره از نمایندگان تمامی کشورها از جمله مصر، برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی قرآن کریم که 31 دوره تاکنون برگزار شده، دعوت کرده است و تمایز و تفاوتی میان کشورها قایل نشده است.

وی افزود: طی چندسال گذشته پس از انقلاب مصر و سرنگونی دیکتاتور سابق، همه ساله جمهوری اسلامی ایران، میزبان قاریان و حافظان قرآن در مسابقات بین‌المللی و محافل قرآنی بوده و سفر هیأت 70 نفره قاریان، داوران و جامعه قرآنی مصری در سال 91 به ایران و برگزاری هزاران محفل قرآنی و تعامل با جامعه قرآنی و برگزاری دهها نشست و هم اندیشی قرآنی ایران اسلامی، نشان از تعامل فرهنگی و قرآنی با کشورهای مسلمان جهان اسلام از جمله مصر است.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف با بیان این‌که «دعوت نکردن از قاریان و حافظان ایرانی و بیان اظهارات سیاسی تحریک آمیز، بیشتر برای خوشایند صهیونیست‌ها و حامیان کودک‌کش آن‌هاست» افزود: جمهوری اسلامی ایران با ضروری دانستن وحدت و یکپارچگی اسلامی برای مقابله با خطرات تفرقه افکنانه استکبار جهانی، خواستار تعامل و همگرایی با ملت‌های مسلمان، زیر پرچم وحدت قرآن است.

ربیعی با اشاره به موضوع تروریسم تاکید کرد: نظام و ملت ایران، خود از جمله قربانیان تروریسم و پیشتازان مبارزه با تروریسم‌اند و هیچ ناظر منصف و آگاهی، نمی‌تواند چشمان خود را بر اقدامات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، در مبارزه با تروریسم در ابعاد مختلف داخلی و خارجی ببندد.

انتهای پیام

کد N796221

وبگردی