آفتاب

عبدالملک الحوثی: آل‌سعود خادم آمریکا و اسرائیل است/ مشروح سخنان رهبر جنبش انصارالله یمن

عبدالملک الحوثی: آل‌سعود خادم آمریکا و اسرائیل است/ مشروح سخنان رهبر جنبش انصارالله یمن

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه عربستان سرباز و خادم آمریکا و اسرائیل است گفت: رژیم عربستان تهدیدی برای ملت یمن است. این حمله نشانه کینه توزی رژیم سعودی از ملت یمن است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، عبدالملک الحوثی گفت: بزرگترین خطری که حرمین شریفین را تهدید می کند اسرائیل و آمریکا است.

وی افزود آنها می خواهند یمن را به آغوش اسرائیل و آمریکا بازگردانند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت اسرائیل این حمله را منافع مشترک خود با رژیم سعودی می داند.

وی افزود چگونه این حمله آمریکایی - اسرائیلی برای حمایت از امنیت ملی عربی است ، این چه عربیتی است که در خدمت آمریکا و اسرائیل است.

عربیت واقعی به هیچ وجه تحت قیمومیت اسرائیل و رهبری آمریکا قرار نخواهد داشت.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت مسئله نفوذ ایران و سیطره ایران بر یمن مطرح نیست و به خدا قسم مشکل آنها در یمن به ایران مرتبط نیست ، ایران یک کشور اسلامی بزرگ است.

عبدالملک الحوثی گفت این حملات وحشیانه کودکان ، ‌زنان ، ارتش ، نهادهای دولتی ، کارخانه ها و همه زیربناهای این کشور را هدف قرار می دهد.

وی تاکید کرد کسانی که از این حملات حمایت می کنند شریک کشتار و محاصره ملت یمن هستند ، کسانی که از این حمله حمایت می کنند شریک موضع اسرائیل هستند. اسرائیل این حمله را در راستای حفظ امنیت ملی خود می داند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت این حملات نشان داد رژیم عربستان سعودی تهدیدی برای ملت یمن است. این حمله نشانه کینه توزی رژیم سعودی از ملت یمن است.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن گفت گفتگو در یمن پیش از این حمله وجود داشت و انقلاب مردمی به دنبال موفقیت آن و رسیدن به توافق سیاسی بود.

وی تاکید کرد دستی خارجی تلاش می کند قدرتهای سیاسی از طریق گفتگو به راه حل بحران در یمن دست پیدا نکنند. توقف گفتگو بین یمنی ها همواره به علت توطئه دشمن و قرار دادن یمن تحت سیطره خارجی بوده است.

الحوثی افزود، مقابله با القاعده در شرایط کنونی برای جلوگیری از سیطره آنها بر نهادهای دولتی ضروری است. القاعده از گذشته بر مناطق گسترده ای تسلط داشت و این مسئله بحرانی برای عربستان به وجود نیاورد چرا که آنها می خواهند القاعده بر یمن سیطره پیدا کند.

وی اضافه کرد، نقشی اصلی که امروز در جنوب کشور وجود دارد نقش سازمان القاعده با کمک سعودی است. ما به جنوبی ها می گوییم ما مهاجم نیستیم و برای همکاری با آنها و به رهبری آنها برای مقابله با القاعده و حمله خارجی آماده ایم.

مشروح سخنان رهبر جنبش انصارالله یمن

 در ابتدا به ملت بزرگ یمن درود می فرستیم که مقاومت و پایداری بزرگی از خود نشان می دهد. گستردگی تجاوز وحشیانه نتوانست اراده این ملت بزرگ ثابت قدم را سست کند. این تجاوز وحشیانه همه توان ملت یمن و نشانه های حیات را هدف قرار داده است. در این تجاوز کودکان،زنان و پیران کشته می شوند.

مناطق مسکونی، شهرها و روستاها هدف قرار می گیرند. متجاوزان همه زیرساخت های حیاتی و اقتصادی ملت یمن را هدف قرار می دهند. این تجاوز با حجم گسترده خود نمی تواند خللی در اراده ملت بزرگ یمن ایجاد کند بلکه باعث تقویت عزت و اقتدار ، مقاومت و پایداری این ملت شده است. موضع گیری های این ملت بیانگر این مقاومت است که هرگز عقب نشینی در آن دیده نمی شود.

مردم یمن پرچم تسلیم را بلند نکرده اند و هرگز اعلام نکردند ضعیف یا تسلیم شده اند. می توان این موضع افتخارآمیز را در مواضع کودکان یمنی مشاهده کرد که بیانگر مقاومت و اراده قاطعانه و صادقانه ملت یمن است که هرگز این عزم و اراده سست نمی شود. کودکان ملت یمن از اهداف نخستین این تجاوز هستند .

مردم یمن از نخستین روز حملات هوایی در سخنان و مواضع و رفتار خود نشان دادند که قوی و شجاع تر از متجاوزانی هستند که ترسیدند به تنهایی وارد این تجاوز شدند و از ارتش کشورهای دیگر و حتی از القاعده و مزدورانش از مناطق مختلف جهان استفاده کردند.

قدردانی از کشورهای حامی ملت یمن

رهبر جنبش انصارالله یمن از مواضع شخصیت ها و کشورهای مختلف در حمایت از مردم این کشور تشکر کرد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه سخنان خود گفت: این مواضع صادقانه نشان می دهد ملت بزرگ یمن یک ملت ایمانی است. این ایمان است که باعث قدرت این ملت می شود. اگر ملتی از چنین ایمان به خداوند و اعتقاد به خواسته های عادلانه خود برخودار نبود نمی توانست در برابر این تجاوز ایستادگی کند. همچنین در این فرصت به همه مواضع آزادگان جهاد درود می فرستیم که به ملت یمن کمک می کنند.

این طرف ها با موضع گیری های خود با ملت یمن ابراز همبستگی و تجاوز را محکوم کردند. موضع آنها به حق یک موضع بشردوستانه و اخلاقی است که معمولا از آزادگان جهان انتظار داریم.

وی افزود: از همه کسانی که از خواسته های عادلانه و به حق حمایت می کنند، تشکر می کنیم. این طرف ها موضع به حقی در برابر تجاوز وحشیانه و ظالمانه اتخاذ کردند؛ تجاوزی که ملت و کشور مسلمان ما را هدف قرار داده است.

در مقدمه این موضع گیری در سطح مردمی از مواضع جنبش حزب الله لبنان تشکر می کنیم. از همه کشورها، جریان ها، شخصیت ها و آزادگان جهان که در موضع گیری های خود از ملت یمن حمایت و تجاوز را محکوم کردند، تشکر می کنیم.

آمریکا در واقع همان کشوری است که این تجاوز را مدیریت می کند

رهبر جنبش انصارالله یمن از نقش آمریکا در تجاوز به مردم یمن انتقاد کرد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه سخنان خود گفت: بیست و چهار روز از این تجاوز وحشیانه می گذرد و در این تجاوز بی حرمتی گسترده ای صورت گرفت. همه چیز در یمن هدف این تجاوز قرار گرفت. مردان، زنان، کودکان، پیران و زیرساخت های زندگی، مدارس، مساجد، بیمارستان ها، بازارها،فرودگاه ها و بنادر هدف این تجاوز قرار گرفت. کسانی که این تجاوز را به راه انداختند می گویند با هدف کمک به ملت یمن بوده است.

چگونه می توان این مسئله را باور کرد. این افراد حرف سخفیانه ای می گویند.

آیا زمانی که ملت یمن را در همه استان ها، شهرها و روستاهای این کشور هدف قرار می دهید و معیشت و زندگی آنان را از بین می برید برای کمک به این ملت است؟ ما این سخنان سخیفانه را نمی پذیریم.

تعجب آور نیست کسانی که زشت ترین جنایات را مرتکب می شوند سخیفانه ترین و بزرگ ترین دروغ ها را مطرح کنند و در نهایت طرف های بی منطقی باشند. همه توجیهاتی که آنها برای توجیه و مشروع نشان دادن تجاوز ظالمانه و وحشیانه خود بیان می کنند بی پایه و اساس است چرا که حقایق روشن و بزرگی وجود دارد که دروغ بودن ادعاها و توجیهات آنان را نشان می دهد و بیان می کند که این ادعاها توجیهات بی پایه و اساسی است. در مقدمه این حقایق می توان به نقش آمریکا در این تجاوز و موضع اسرائیل اشاره کرد که این نقش و موضع به راحتی بیانگر دروغ بودن ادعاهای آن در توجیه تجاوز به یمن است.

وی افزود: آمریکا در این تجاوز نقش برجسته و اساسی دارد. آمریکا همان کشوری است که اجازه این تجاوز را داد و آن را هدایت می کند. در صورتی که دستور، اجازه و حمایت آمریکا نبود این تجاوز به وقوع نمی پیوست. آمریکا همه جزئیات این تجاوز را طراحی کرد.

آمریکایی ها در اتاق عملیات تجاوز علیه ملت یمن حضور دارند. آمریکا در واقع همان کشوری است که این تجاوز را مدیریت می کند و دست مزدوران و ایادی جنایتکار خود را برای این تجاوز باز نگاه داشته است.

مقامات آمریکایی و مسئولان رژیم سعودی به این حمایت ها اشاره کرده اند. آمریکایی ها به کمک های خود به این تجاوز از طریق هواپیماهای جاسوسی ادامه می دهند. امروز کودکان یمنی با بمب ها،موشک ها و هواپیماهای آمریکایی کشته می شوند. تفاوتی نمی کند این بمب ها و موشک ها در اختیار رژیم آل سعود باشد یا این که آمریکایی ها به صورت مستقیم در این تجاوز و کشتار حضور داشته باشند. آمریکایی ها اعلام کردند این واشنگتن است که اهداف مورد نظر را در یمن برای بمباران کردن مشخص می کند.

آمریکا و اسرائیل بزرگ ترین خطر برای حرمین شریفین

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد آمریکا و اسرائیل بزرگ ترین خطر برای حرمین شریفین هستند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه سخنان خود گفت: همه ه کودکانی که در یمن کشته می شوند و همه ی مجتمع های مسکونی، منازل و مغازه ها و مسجد هایی که در یمن بمباران می شود با هدایت آمریکاست و این کشور برای رژیم آل سعود مشخص می کند که چه نقاطی را در یمن هدف قرار دهد. آمریکایی ها بر عملیات حملات هوایی نظارت دارند و آن را مدیریت می کنند.

رژیم آل سعود به مثابه یک سرباز و خدمتکار آمریکایی هاست. موضع اسرائیلی ها نیز در این تجاوز روشن است. این رژیم از این تجاوز حمایت کرده است. اسرائیلی ها از تجاوز خوشحال شده اند و از آن حمایت می کنند و این تجاوز را به سود خود و رژیم سعودی می دانند. بنابراین آمریکا و اسرائیل در راس این تجاوز قرار دارند.

این حقیقت به تنهایی می تواند همه ادعاها و دروغ های متجاوزان را از بین ببرد. برخی ها می گویند این تجاوز در حمایت از امنیت ملی عربی است. این سخنان چه قدر احمقانه است.

وی افزود: آیا در تجاوزی که آمریکا و اسرائیل در راس آن حضور دارند، می تواند در حمایت از امنیت ملی عربی باشد؟ آیا آمریکا و اسرائیل از این تجاوز برای حمایت از امنیت ملی عربی دفاع می کنند؟ آیا می توان به آمریکا و اسرائیل برای حمایت از امنیت ملی عربی تکیه داشت؟ آیا اعراب در دامن آمریکا و اسرائیل قرار گرفته اند تا بتوانند از یمن حمایت کنند؟ این چه عربیتی است که اعراب در دامن آمریکا و اسرائیل قرار می گیرند؟ نمی توان ادعای این افراد را تایید کرد.

ادعای این افراد باطل و بی ارزش است. ملت های عربی می توانند به ملت یمن برای حمایت از امنیت ملی خود تکیه کنند. همچنین برخی می گویند این تجاوز برای حمایت از حرمین شریفین بوده است.

آیا آمریکایی ها و صهیونیست ها می توانند در این تجاوز توجهی و تلاشی برای حمایت از حرمین شریفین داشته باشند؟آیا آمریکا و اسرائیل در راس کشورهایی هستند که از حرمین شریفین دفاع می کنند؟ کسانی که این سخنان را بیان می کنند به حرمین شریفین، مقدسات اسلامی و اسلام توهین می کنند.

ادعای این افراد باطل و احمقانه است. اسرائیل هرگز نمی تواند حامی حرمین شریفین باشد.

آمریکا نیز نمی تواند رهبری تلاش هایی را در اختیار داشته باشد که به هدف حمایت از حرمین شریفین است. آمریکا و اسرائیل و مزدوران آنان بزرگ ترین خطر برای حرمین شریفین هستند.

این گونه می بینیم و جهان می شوند که چگونه حقایق وارونه می شود و چگونه سخنان دروغینی را رواج می دهند. در تجاوزی که آمریکا حضور دارد و آن را هدایت می کند و نظارت می کند به خودی خود بزرگ ترین عامل باطل بودن این تجاوز است، تجاوزی که از حمایت اسرائیل نیز برخوردار است. صهیونیست ها سرخوش و خوشحال از این تجاوز هستند.

عربیت واقعی نمی تواند زیر چتر آمریکایی ها و آغوش اسرائیلی ها باشد

رهبر جنبش انصارالله یمن، رژیم آل سعود را برای ملت های منطقه خطرناک توصیف کرد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه سخنان خود گفت: همچنین برخی ها می گویند هدف این تجاوز برای بازگردان یمن به کشورهای عربی است. آیا آمریکا و اسرائیل می خواهند یمن را به آغوش کشورهای عربی بازگردانند؟ این چه آغوش عربی است که سران تجاوز به یمن، آمریکا و صهیونیست ها هستند؟ آیا به راستی نمی توان آن را آغوش مزدوری و خدمت رساندن به آمریکا و اسرائیل دانست؟ عربیتی که منبع آن اسلام و ارزش های اخلاقی است هرگز نمی تواند تحت قیمومیت اسرائیل و رهبری آمریکا باشد. این دیگران هستند که باید به عربیت واقعی بازگردند.

عربیت واقعی نمی تواند زیر چتر آمریکایی ها و آغوش اسرائیلی ها باشد. حقیقت روشن و صادقانه این است که آنان با این تجاوز می خواهند یمن را به آغوش آمریکا و اسرائیل و نقش مزدوری بازگردانند. به راحتی از طریق نقش آمریکا و موضع اسرائیلی ها می توان به حقیقت این توطئه پی برد. از دیگر حقایق مهمی که وحشیانه و نامشروع و باطل بودن این تجاوز را نشان می دهد توحش و وحشی گری این تجاوز است.

وی افزود: در این تجاوز کودکان و زنان هدف قرار می گیرند. از ابتدای این تجاوز صدها کودک و زن در شماری از استان های یمن به شهادت رسیدند. همچنین این تجاوز همه زیرساخت های حیاتی و اقشار مختلف این ملت را هدف قرار می دهد. ارتش،شهروندان و نهادهای دولتی، مساجد، کارخانه ها و همه زیرساخت ها با این تجاوز روبرو شده اند.

این وضع بیان می کند این تجاوز جنایتکارانه است و هیچ مشروعیتی ندارد و همه طرف ها شامل کشورها، جریان، احزاب و شخصیت ها که از این تجاوز به هر شکلی حمایت می کنند در ریخته شدن خون شهروندان یمنی شریک هستند. آنان از کشتار زنان و کودکان یمنی حمایت می کنند. آنان با این موضع گیری از هدف قرار دادن کامل یک ملت حمایت کردند که در محاصره قرار دارد و دشمنان تلاش می کنند این ملت را از غذا و دارو و نیازهای اساسی محروم کنند.

آنان با حمایت از این تجاوز همسو با مواضع اسرائیلی ها و آمریکایی ها هستند. سوال من از کسانی که تظاهر به دینداری می کنند این است که آیا ممکن است اسرائیل معیار حق باشد؟ چرا که موضع این به اصطلاح دینداران به صورت کامل همسو با مواضع اسرائیل است. آیا فکر می کنید در موضع به حقی قرار دارید؟ آیا اسرائیل معیار حق و عدالت است؟

با این موضع گیری ها باید بدانید که در موضع باطلی قرار دارید و همسو با آمریکا و اسرائیل شده اید. کسانی که از این تجاوز حمایت می کنند همان نتانیاهو، دیگر مقامات اسرائیلی و آمریکایی هستند. این موضع گیری به خوبی حقایق را برای مردم روشن می کند. شاید وضع برای برخی ها مبهم باشد ولی کسانی که از این تجاوز حمایت می کنند روشن است که همانند اسرائیلی ها و آمریکایی ها فکر و از آنان حمایت می کنند. همان طور که این به اصطلاح دینداران از این تجاوز خوشنود شدند اسرائیل نیز خوشحال شد.

آنان از بر زمین ریخته شدن خون شهروندان یمنی مسلمان عرب آزاد خوشحال می شوند.

الحوثی در ادامه بیان داشت: اسرائیل این تجاوز را به سود حمایت از امنیت ملی خود می داند و این دینمداران نیز همین را می گویند. این موضع گیری ها خطرناک است و یک مسئولیت بزرگ اخلاقی و دینی وجود دارد و همه روز قیامت در برابر خداوند مسئول هستند.

این مسئله آسان نیست که فردی از تجاوزی حمایت کند که همه ملتی را هدف قرار داده است و زشت ترین جنایات در آن مرتکب می شود. برخی از افراد که خود را دیندار می دانند چگونه می توانند درباره حمایت خود از این تجاوزی پاسخگو باشند که در آن صدها کودک و زن به شهادت رسیدند، آنان چه گناهی داشتند؟ در این تجاوز ملت مسلمانی ظالمانه هدف قرار گرفته است.

 


همچنین این تجاوز روشن کرد رژیم آل سعود برای ملت یمن خطرناک است. ملت یمن هرگز خطری برای ملت های عربی و مسلمان نیست. ملت یمن مردم اصیلی هستند و دارای ارزش های اخلاقی والا و تمدن بزرگی هستند و هرگز یک ملت متجاوز و مجرم نیستند. امروز حقایق روشن شده است. رژیم آل سعود یک رژیم خطرناک است و با اقدامات خود این مسئله را نشان داده است.

این رژیم به همراه طرف های دیگر تجاوزی را علیه ملت متمدن یمن مرتکب شده است. رژیم آل سعود با این تجاوز دشمنی شدید خود را به ملت یمن نشان داد. سعودی ها از ملت یمن کینه دارند و خود را برتر از این ملت می دانند و این ملت را تحقیر می کنند. می توان این نفرت و کینه سعودی ها را در تجاوز و کشتار بی هدف ملت یمن مشاهده کرد.

همه اراضی یمن در معرض حملات و کشتار سعودی ها قرار دارد. این نوع کشتارها بیانگر نفرت و کینه کور و خوی برتری بینی رژیم آل سعود علیه ملت یمن است. این نفرت و کینه را می توان در مواضع و اقدامات سعودی ها مشاهده کرد. هرگز چنین تجاوزی مشروعیت ندارد.


درباره مشکل سیاسی در یمن باید بگویم که این موضوع یک مسئله داخلی است و رژیم آل سعود به هیچ وجه حق ندارد در امور داخلی یمن ها دخالت کند. یمن کشور ماست و نظام سیاسی خود را داریم و باید ما سرنوشت خود را تعیین کنیم. این یمنی ها هستند که حکومت خود را مشخص می کنند. همه جزئیات نظام سیاسی یمن متعلق به مردم این کشور است.

 

هشدار درباره حمایت های رژیم آل سعود از گروه القاعده در یمن

 

رهبر جنبش انصارالله یمن رژیم درباره حمایت های رژیم آل سعود از گروه القاعده در یمن هشدار داد.


عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه سخنان خود گفت: رژیم آل سعود با دخالت در نظام سیاسی یمن اقدام ظالمانه ای را مرتکب شده است و نمی توان این دخالت را پذیرفت. این رژیم با این تجاوز حاکمیت یمن و عزت و کرامت مردم این کشور را نقض کرده است. گفتگو درباره مشکلات سیاسی داخلی مسئله ای اساسی است.

قبل از تجاوز به یمن این گفتگو درباره مسائل سیاسی و قدرت وجود داشت و سازمان ملل از طریق فرستاده خود در این گفتگوها حضور داشت و حتی زمانی که تجاوز به یمن آغاز شد وی در این کشور حضور داشت. انقلاب مردمی یمن بیشترین توجه را به این گفتگو داشته است.

همه گروه ها بر رسیدن به توافق سیاسی اصرار دارند و انقلاب مردمی یمن هیچ مشکلی در مسئله گفتگو نداشته است و تلاش گسترده ای برای رسیدن به توافق سیاسی با همه گروه ها در یمن وجود داشت. در دوره گفتگوها روشن شد که برخی از طرف های خارجی به صورت پنهانی تلاش می کنند این توافق سیاسی حاصل نشود.

این طرف ها نمی خواستند توافقی که به سود همه گروه ها باشد، رخ دهد. هر زمانی که گروه های سیاسی درباره موضوعات اصلی به توافق می رسیدند و تنها جزئیات باقی ماند، طرف های خارجی از پیشرفت این گفتگوها جلوگیری و تلاش می کردند توافق سیاسی حاصل نشود.


در دوره گفتگوها روشن شد که هدف وقت کشی است چرا که طرف های خارجی در حال طراحی عملیات تجاوز خود به یمن بودند تا در نهایت رژیم سعودی تجاوز خود را به یمن عملی کند. ما در دوره گفتگوها فکر می کردیم که هدف از مشکلات آن دوره فقط برای وقت کشی است و فکر نمی کردیم که چنین تجاوزی رخ دهد.

فکر می کردیم که می خواهند به دلیل خلاء قدرت در یمن کشور را به فروپاشی بکشانند. آنان هدف بزرگ تری داشتند و می خواستند به یمن حمله و آن را اشغال کردند و بار دیگر ملت یمن را تحت سلطه خود درآورند.


وی افزود: بنابراین گفتگوها در یمن با نظارت سازمان ملل وجود داشت و زمانی که تجاوز به یمن آغاز شد، جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل در صنعا حضور داشت و به دشواری توانست از این شهر خارج شود. بنابراین مشکل در انقلاب مردمی یمن و در گروه انصارالله و متحدان آن نیست و همه آنان به گفتگو توجه دارند. برای همه روشن شده است رژیم آل سعود و متحدان آنان با وقت کشی در مذاکرات می خواستند خود را آماده تجاوز به یمن کنند. همه گروه های سیاسی در انقلاب مردمی یمن حضور داشتند.

پس از این که انقلاب مردمی توانست به یک دستاورد تاریخی برسد ولی درباره تشکیل دولت تصمیم گیری نکرد، رئیس جمهور یا مقامات دولتی را تعیین نکرد بلکه به گروه های سیاسی روی آورد تا با این گروه ها گفتگو کند. حتی این گفتگوها با گروه های سیاسی متخاصم با انقلاب صورت گرفت. انقلاب مردمی با همه گفتگو کرد و بر رسیدن به تفاهم با همه تاکید داشت تا راه حلی حاصل شود.

من بر این باورم این گفتگوها به نوعی به کشور زیان رساند چرا که گروه های سیاسی دیگر تعامل مثبتی با گروه های تشکیل دهنده انقلاب نداشتند و همچنان این خلاء باقی ماند. برخی ها نیز می خواستند این تجاوز را در دوره خلاء قدرت در یمن آغاز کنند و به برخی از مزدوران خود در یمن دستور دادند تا مانع از موفقیت در روند گفتگوها شوند تا این تجاوز در مرحله خلاء قدرت رخ دهد.


وی در ادامه بیان داشت: گروه هایی که در انقلاب حضور دارند به دنبال به حاشیه راندن گروه های دیگر نیستند. همچنین گروه های تشکیل دهنده انقلاب مردمی از نهادهای دولتی یمن حمایت کردند و اجازه ندادند این نهادها فروپاشیده شود و در سیطره القاعده قرار گیرد و این مسئله نقطه مثبت انقلاب مردمی است. برخی ها از این که گروه های انقلابی از دستگاه های دولتی حمایت می کنند و اجازه نمی دهند غارت و چپاول شود ناراضی شدند و مواضع اشتباه خود را مطرح کردند. مقابله با القاعده یک مسئله اساسی است.

اگر در شرایط فعلی به القاعده اجازه داده می شد تا از آزادی عمل بیشتری در یمن برخوردار باشد فاجعه ای در یمن رخ می داد و کشور سقوط می کرد و در سیطره این گروه قرار می گرفت. متاسفانه برخی ها در یمن اقدام گروه های انقلابی را در حمایت از نهادهای دولتی محکوم کردند.

این گروه های انقلابی برای این که این نهادها در سیطره القاعده قرار نگیرد و چپال نشود از این نهادها حمایت و حفاظت می کنند. امروز عده ای خواهان خالی شدن این نهادهای دولتی از نیروهای انقلابی هستند.

هدف این عده این است که نهادهای دولتی چپاول و غارت شود. این عده می خواهند مقابله با القاعده متوقف شود. هدف آنان این است که القاعده از آزادی عمل کامل در یمن برخوردار باشد و ما آن را نمی پذیریم. همچنین عده ای ادعای احمقانه ای را درباره اشغال شدن استان های یمن مطرح می کنند.


الحوثی خاطرنشان کرد: درباره وضع جنوب باید بگویم روشن است که انقلاب مردمی، ارتش یمن و کمیته های مردمی تحرکاتی به سوی جنوب داشته باشند. نیروهای القاعده نیز تحرکاتی از قبل داشتند و با این تحرکات خود توانستند بر مناطق وسیعی از جنوب یمن و شماری از پادگان های ارتش سیطره یابند.

شکی در این نیست این وضع مشکلی برای رژیم آل سعود نیست چرا که هدف آنان این است که یمن در سیطره القاعده قرار بگیرد و این گروه بتواند یمنی ها را کشتار و زندگی را نابود کند. این که القاعده در جنوب یمن تحرکاتی داشته باشند و شماری از تجهیزات ارتش یمن را به کنترل خود درآورده است هیچ مشکلی برای سعودی ها شمرده نمی شود.

مشکل دیگر این است که منصور هادی متحد القاعده شده است و شبه نظامیان مزدور با استفاده از پول های عربستان همراه القاعده شده اند. پس از این که القاعده جنایات زشتی را در شهرهای صنعا و لحج و عدن مرتکب شد، شاهد هیچ موضعی توسط سعودی ها و کشورهای دیگر در محکومیت اقدامات القاعده نیستیم و تنها از اقدامات ارتش و کمیته های مردمی انتقاد می کنند. آنان می خواهند تلاش ارتش و کمیته های مردمی یمن را برای مقابله با القاعده حمله و اشغال جنوب یمن توصیف کنند تا عده ای در این منطقه تحریک شوند.

همچنین سعودی ها با برخی از شخصیت ها معامله کردند تا مواضعی علیه کمیته های انقلابی اتخاذ کنند. این شخصیت ها کسانی هستند که اقدامات القاعده و شبه نظامیان هادی را نادیده می گیرند. امروز القاعده نقش اساسی در جنوب یمن دارد.

این رژیم عربستان سعودی بود که اجازه داد القاعده بر شهر المکلا و پادگان های نظامی آن سیطره یابد. امروز یکی از مهم ترین اهداف حملات هوایی حمایت از القاعده در جنوب یمن و مناطق دیگر است تا به تحرکات خود ادامه بدهد و بتواند بر شمار دیگری از پادگان های ارتش سیطره یابد.

تلاش ها رژیم آل سعود برای سیطره بر یمن

 

رهبر جنبش انصارالله یمن درباره تلاش ها رژیم آل سعود برای سیطره بر یمن هشدار داد.


عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه سخنان خود گفت:اجازه دادن به القاعده برای سیطره بر یمن و کشتار شهروندان این کشور توسط این گروه تروریستی یکی از اهداف تجاوز به یمن است. پیام ما به برادران در جنوب یمن این است که ما مهاجم نیستیم. ما از شما هستیم و شما از ما هستید.

ما همیشه آماده ایم تا به برادران خود در یمن کمک کنیم تا بتوانیم القاعده را به عقب برانیم و با هر گونه تجاوز خارجی مقابله کنیم. ما آماده ایم زمینه را آماده کنیم تا برادران جنوبی نقش اساسی در مناطق خود داشته باشند و ما به آنان کمک می کنیم. باید برادران جنوبی از طریق نهادهای محلی بتوانند امور خود را اداره کنند.

حضور ما در این مناطق ضروری و بر اساس هدف مشخص است. به سود هیچ طرفی در جنوب یمن نیست که همراه با القاعده شود. بنابر این همه توجیهات تجاوز به یمن بی پایه و اساس و باطل است. هدف اساسی تجاوز به یمن برای به زانو درآوردن شهروندان این کشور است.


وی افزود: رژیم آل سعود از ملت یمن کینه دارد و این کینه ناشی از شکست این رژیم در منطقه و از دست دادن نفوذ خود در بخش هایی از این منطقه است.

سعودی ها به دلیل این احساس شکست و کینه به ملت یمن تجاوز کرده اند و می خواهند ملت یمن را ذلیل کنند. این وضع بیانگر رژیم های طاغوتی و استکباری است. سعودی ها می خواهند ملت یمن ذلیل شود تا سعودی ها بتوانند بر این کشور قیمومیت کامل داشته باشند. هدف این تجاوز این نیست که سعودی ها طرح و برنامه مشخصی داشته باشند.

رژیم آل سعود هیچ طرح و برنامه ای ندارد. این رژیم در طول تاریخ به سود طرف های دیگر کار کرده است. اسرائیل بزرگ ترین طرفی است که از اقدامات سعودی ها سود می برد. تلاش آل سعود این است که به آمریکا و اسرائیل خدمت می کند و می توان به راحتی این وضع را در منطقه مشاهده کرد. سعودی ها جنایت بزرگی علیه فلسطینیان مرتکب شدند.

سعودی ها می خواهند یمن کشور ضعیفی باشد. رژیم آل سعود هرگز نمی خواهد یمن کشور قوی و آزاد و مستقل باشد. سعودی ها می خواهند یمن کشوری ویران شده در سیطره القاعده قرار داشته باشد تا در نهایت یمنی ها سلطه سعودی ها را بپذیرند.


برنامه سعودی ها این است تا زمانی که ملت یمن سیطره آل سعود نپذیرفت باید در فقر، مشکلات، محاصره و محرومیت و در معرض حملات القاعده قرار داشته باشد و از هیچ امنیت برخورداری نباشد.


الحوثی بیان داشت: این وضع را می توان در دوران ریاست جمهوری عبد ربه منصور هادی می توان مشاهده کرد. منصور هادی تسلیم کامل رژیم آل سعود بود.

دولت های یمن در طی دهه های گذشته نهایت تلاش خود را به کار می بستند تا سعودی ها را راضی کنند تا این رژیم تعامل مثبتی با یمن داشته باشد.

با وجود آنکه این دولت ها از هر گونه تلاشی برای راضی کردن سعودی ها فروگذاری نمی کردند ولی با شرارت سعودی ها روبرو بودند. سعودی ها یمن را به عنوان سطل آشغال خود می دانند تا آشغال های خود را نظیر القاعده، تروریست ها و جنایتکاران خود به این کشور اعزام کنند و می خواهند یمن کشوری پر از مشکلات و درگیری ها باشد.

در صورتی که یمنی ها قیمومیت و سلطه سعودی ها را بپذیرند هرگز عزت و ثباتی و امنیتی نخواهند داشت و رفتار رژیم سعودی با ملت یمن تغییر نخواهد کرد. رفتا سعودی ها برای سیطره بر یمن است و خوی برتری بینی در تعامل با شهروندان این کشور دارند.

دولت های گذشته یمن تلاش گسترده ای برای عضویت در شورای همکاری خلیج فارس داشتند و تلاش کردند تا سیاست عربستان سعودی را در تعامل با یمن تغییر دهند.

شمار زیادی از اتباع یمنی در عربستان شکنجه می شوند و به آنان توهین می شود و همه تلاش دولت های سابق یمن برای بهبود روابط با ریاض با حفظ پذیرش قیمومیت سعودی ها بر یمن هیچ نتیجه و سودی برای مردم این کشور نداشته و حتی وضع یمنی ها در سطوح اقتصادی و امنیتی بدتر شده و یمن با حملات گسترده القاعده و مجرمان روبروست. فقر و گرانی در یمن بیشتر شده است.

 

ایران گرایشهای صحیح و آزادانه و موضع مسئولانه در قبال مسائل بزرگ امت اسلامی دارد

 

عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه سخنان خود گفت:


اما واقعیت مشکل آنها با انقلاب مردمی برای از بین بردن استقلال مردم یمن ،گرایش آزادانه آنها و موضع آنها در خصوص مسائل امت است. واقعیت این است ، مسئله نفوذ ایران در یمن و سیطره ایران بر یمن مطرح نیست و به خدا قسم مشکل آنها در یمن با ایران نیست ، ایران در آنجا قرار دارد و یک کشور اسلامی بزرگ است.


اگر با آن تسویه حساب دارند یا کینه توزی بر ضد آن دارند آیا جرات می کنند از هر جهت به طرف آن حرکت کنند ، آنها خوارتر ، ترسوتر و کوچکتر از آن هستند که جرات این کار را داشته باشند.

برای همین همه خشم خود از شکستها و ناکامیهای خود را در منطقه سرازیر یمن کردند ، پس از مرحله طولانی که این کشور را هدف قرار دادند و آن را تضعیف کردند.

ایران گرایشهای صحیح و آزادانه و موضع مسئولانه در قبال مسائل بزرگ امت و در صدر آنها مسئله فلسطین در پیش می گیرد و آنها می گویند نفوذ ایران درحال گسترش است. این غلط است ، اگر ایران چنین اصولی را در پیش می گیرد ، این مسائل و اصولی کلی است که اختصاص به ایران ندارد. کسی که می گوید هر کشور و هر دولتی که می خواهد مستقل باشد و تحت قیمومیت هیچ کسی قرار نداشته باشد و کشوری آزاد باشد و آنچه را که می خواهد خودش تعیین کند ، کشوری که موضع مسئولانه در خصوص مسائل بزرگ امت دارد ، این مسئله ای اصولی ، اخلاقی و انسانی است و یک مسئله ایرانی نیست و اگر ایران این اصول را در پیش گرفته است مسئله ای مثبت است. اما کسی که این مواضع را در پیش می گیرد به این دلیل است که آزاد ، شریف و عزیز است نه برای این که تحت نفوذ ایران قرار دارد.


اینها تنها ادعاهایی است که مطرح می کنند و می خواهند یمن را در دامن اسرائیل و آمریکا و دامن دشمنان بشریت و مزدوران دشمن اسلام و امت اسلام قرار دهند. هدف اصلی از این تجاوز به زانو درآوردن ملت یمن و مقابله با انقلاب مردمی به علت رویکرد مستقل و آزادانه آن است. اقدامات جنایتکارانه و تمام کارهایی که انجام می دهند با هیچ یک از شاخصهای سنجش حقانیت و عدالت ، مشروعیت ندارد.

موضع شورای امنیت غافلگیر کننده نبود ، ما در صورتی شگفت زده می شدیم که شورای امنیت موضعی حق ، عادلانه و صادقانه اتخاذ می کرد ، چرا که شورای امنیت عبارت از شورای قدرتهای بزرگ است تا نفوذ و سیطره خود را تقسیم کنند.

این مسئله ای روشن است. شورای امنیت شورای قدرتهای بزرگ ستمکاری است که همان طمع و ماهیت استعماری را برای تقسیم نفوذ و سیطره خود دارد.

فلسطین شاهد روشنی است که نشان می دهد شورای امنیت هیچ زمانی از حق و عدالت به نفع مستضعفان حمایت نکرده است. بنابراین این تجاوز هیچ مشروعیتی ندارد چه با موضع ناعادلانه شورای امنیت و چه با مواضع ، ملاحظات و شاخصهای دیگر و چه با ادعاها و توجیهات پوچ.


اما کسی که در موضع خود و تعیین سرنوشت خود محق است و مشروعیت دارد ملت یمن است.

مردم یمن حقی انسانی و فطری دارد که آن را شریعت آسمانی ، قوانین زمینی و عرف انسانی در مقابله با تجاوز حمله و تجاوز خارجی قرار داده است. امروز ملت یمن مشروعیت قرآنی دارد ، مشروعیت حقی که «لا یاتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه ، از پیش روى آن و از پشت‏سرش باطل به سویش نمى‏آید» در مقابله با تجاوزی که به خاک آنها صورت گرفته است.

آنها کشور ، مناطق و شهرهای ما را بدون هیچ حقی هدف قرار داده اند و ما به هیچ چیزی احتیاج نداریم نه به شورای امنیت و نه به غیر از آن. مشروعیت ما این است ، قرآن ، مشروعیت ما در این کتاب است ، این مشروعیت ما است. خدا می گوید «اذن للذین یقاتلون بانهم ظلموا و ان الله علی نصرهم لقدیر ، به کسانی که مورد ستم واقع شده اند و با ایشان کارزار شده ، اجازه داده شد تا قتال کنند و خدا برنصرت ایشان قادر است» ، خدا می گوید «و لمن انتصر بعد ظلمه فاولئک ما علیهم من سبیل. انما السبیل علی الذین یظلمون الناس و یبغون فی الارض بغیر حق اولئک لهم عذاب الیم ، و کسی که بعد از مظلوم شدن یاری طلبد ، ایرادی بر او نیست.

مجازات بر کسانی است که به مردم ستم می کنند و در زمین بناحق ظلم روا می دارند برای آنان عذاب دردناکی است». خداوند می گوید «فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم ، کسانی که به شما حمله کردند همانگونه به آنها حمله کنید». این موضع صحیح و عادلانه و حق است ، موضع ملتی که برابر حمله ای ایستاده است. حمله ای وحشیانه و ظالمانه. و با توجه به ادامه این حمله بر چند موضع تاکید می کنیم :


اولا ملت بزرگ یمن به هیچ وجه تسلیم نخواهد شد و ثابت قدم است و ایستاده است. و آنها بر خدای متعال تکیه کرده اند. کسانی که فکر می کنند با جنایات وحشیانه خود و ظلم و ستم و کشتار و محاصره ای که بر ضد این مردم صورت داده اند می توانند این ملت را به زانو درآورند و زیر پای خود قرار دهند خیالاتی شده اند. ملت یمن به هیچ وجه تسلیم نخواهد شود و به خدا توکل کرده است. ما ملت یمن تمام تکیه مان به خدا است و به او توکل می کنیم. سقف آرزوهای آنها آمریکا است و در موضع خود به آمریکا تکیه کرده اند اما توکل و تکیه ما به خداست و برای همین به هیچ وجه تسلیم نخواهیم شد. جنایات وحشیانه آنها ثابت کرده است حتی کودکان در این کشور عزت و پایداری و حماسه را افزایش می دهند ، با اراده ایمان ، چرا که مردم یمن مومن هستند و با عزت ایمان ، چرا که «ولله العزه جمیعا و للمومنین ، تمام عزت برای خدا و مومنان است».

تقویت اتحاد داخلی و وحدت برای پیروزی

 

عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه سخنان خود گفت:


دوم ، این حق مردم یمن است که با این حمله مقابله کند و با همه وسائل برابر مهاجم بایستد و از همه گزینه های موجود استفاده کند. تا زمانی که این حمله ادامه دارد این حقی مشروع برای ملت یمن است ، بر اساس شرایط جنگ و آنگونه که مناسب باشد.


ما هیچ فریاد و اعتراضی نمی شنویم چرا که آنها از ابتدا برای حمله به این مردم آماده شده و با پولهای خود به اجاره کردن ارتش اقدام کرده بودند تا مزدوران را از مناطق دیگر به خدمت بگیرند و فریاد می زنند و کمک می طلبند تا همه جهان به حمله آنها کمک کنند. اما زمانی که ملت یمن پس از تمام این مدت که مورد حمله و جنایت و کشتار بر ضد مردم ، زنان و مردان و کودکان قرار گرفت هیچ فریاد ، اعتراض و انتقادی نمی شنویم. این حمله ادامه دارد و در مقابله با آن ما به هیچ وجه نمی توانیم کوتاهی کنیم.


همچنین در این خصوص به ملت بزرگ یمن این توصیه ها را می کنم :


اولا به خدا توکل کنید ، آنها هر توانمندی که می خواهند داشته باشند و به هر دارایی ، تجهیزات و حمایتی که می خواهند تکیه کنند ، شما به خدا توکل کنید و به او متوسل شوید. و «کفی بالله ولیا و کفی بالله نصیرا ، نعم المولی و نعم النصیر» ، به خدا قسم توکل بر خدای تعالی بزرگترین عزت و تضمین شده ترین پیروزی از تکیه بر هر طرفی در جهان خواهد بود. «و ما النصر الا من عند الله ، و من یتوکل علی الله فهو حسبه ، ان الله بالغ امره». و به هیچ وجه به هیچ سر و صدا و تحریکی توجه نکنید ، یمن ایمان دارد و مردم یمن مومنانی هستند که خداوند درباره آنها گفته است « الذین قال لهم الناسُ إِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَکُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم إیمانًا وَقالوا حَسبُنَا اللَّهُ وَنِعمَ الوَکیلُ ، اینها کسانی هستند که برخی از مردم به آنان گفتند: گروهی برای حمله به شما اجتماع کرده‌اند ؛ از آنها بترسید اما این سخن ، بر ایمانشان افزود و گفتند خدا ما را کافی است؛ و او بهترین حامی ماست» به آنها بگویید احساس و ایمان شما این چنین است.


همچنین ملت یمن را به صبر و پایداری توصیه می کنم. «ان الله مع الصابرین» ، صبر در مقام عمل و در مقام اقدام و مسئولیت. و اینکه خدا با صابران است همین کافی است ، کسی که خدا با اوست در موضع قدرت قرار دارد.


و همچنین به صف بستن و تقویت اتحاد داخلی توصیه می کنم ، حتی اگر اختلافات سیاسی بین گروهها یا هر طرفی وجود داشته باشد. به هیچ وجه نباید اختلافات سیاسی یا مشکلات کوچکی که شاید وجود داشته باشد به اتحاد و همکاری برای مقابله با این حمله که کل کشور مردم و استقلال آن را هدف قرار داده است خدشه وارد کند. باید همراهی و اتحاد و همکاری و افزایش تلاشها وجود داشته باشد ، این مسئولیت و وظیفه ماست که به نفع مردم خواهد بود. اما هر طرف سیاسی احمق که آرزوهای خود را به تحقق دستاوردهای سیاسی از طریق حمایت از این حمله گره زده ، شکست خورده است. چرا که با این اقدام اولا خود را با ارتکاب خیانت ملی و حمایت از ظلم و باطل و حمایت از دیگران بر ضد ملت ، سرزمین و کشور خود بدنام کرده است. تاریخ همه کشورهایی که مورد حمله خارجی قرار گرفته اند ثابت کرده است همه طرفهایی که با حمله خارجی بر ضد ملت خود توطئه و با آنها همکاری کرده اند در نهایت طرف شکست خورده خواهند بود ، این حتمی است ، تاریخ را بخوانید. من از برخی از اعضای حزب اصلاح خواستم که تاریخ کشورهایی را که تحت حمله خارجی قرار گرفته اند بخوانند.


همچنین به افزایش تلاشها در عملیات جبهه داخلی توصیه می کنم. جبهه داخلی به صورت گسترده مورد هدف قرار گرفته است و دشمن میلیاردها دلار هزینه می کند تا مشکلاتی در نقاط مختلف کشور به وجود بیاورد. چرا که آنها می خواهند مردم یمن را به منازعات داخلی مشغول کنند و برای این کار مزدوران خود را روانه کرده اند تا با به وجود آوردن این مشکلات راه را برابر حمله خارجی هموار کنند. من از همه می خواهم تلاش خود را در جبهه داخلی افزایش دهند تا جلوی این حمله خارجی را بگیریم و این مسئولیتی برای همه است ، همه باید در همه زمینه ها ، رسانه ای ، نظامی ، امنیتی و اقتصادی و در همه زمینه ها حرکت کنند و برای همه گزینه ها و سناریوها آمادگی داشته باشند چه از طرف ما و چه از طرف دشمن.


همچنین به ملت بزرگ یمن می گویم این چالش هر چقدر هم که بزرگ باشد شما با خدا بزرگتر هستید. عامل قدرت این است که ما به خدا تکیه داریم و آنها به آمریکا. ما مظلوم هستیم و آنها ظالم. ما مورد حمله قرار گرفته ایم و آنها متجاوز هستند. برای همین همه عوامل قدرت به نفع ما است ، از عوامل اساسی که ما در آن قرار داریم این است که سنت خدا حمایت از خلق است.


همچنین باید دستورات خدای متعال را که عوامل پیروزی را مشخص کرده است مدنظر قرار دهیم و به آن پایبند باشیم. خداوند تبارک و تعالی می گوید «یا ایها الذین امنوا اذا لقیتم فئه فاثبتوا ، ای کسانی که ایمان آورده ایم اگر مورد حمله گروهی قرار گرفتید ثابت قدم باشید» ، یعنی باید ثابت قدم باشیم و هیچ گزینه دیگری به جز پایداری نداریم. کسانی که به دنبال تسلیم شدن هستند شکست می خورند ، کسانی که به گزینه های دیگر تکیه می کنند شکست می خورند ، و به زودی مشخص خواهد شد که آنها شکست خورده اند. ایستادگی است که نتیجه واقعی خواهد داشت. «وذکروا الله کثیرا لعلکم تفلحون ، خدا را زیاد یاد کنید تا رستگار شوید» این از مسائل مهمی است که به آن توصیه می کنیم ، «واطیعوا الله و رسوله و لاتنازعوا و تفشلوا و تذهب ریحکم واصبروا ان الله مع الصابرین ، از خدا و رسول او اطاعت کنید و با هم منازعه نکنید که شکست می خورید و نیروی شما از بین می رود و صبر کنید که خدا با صابران است» این عوامل اصلی برای دستیابی به پیروزی الهی و حمایت خدا است و این چیزی است که به دنبال آن هستیم و به آن تکیه می کنیم و برای همین به شدت و گستردگی توطئه ها و نیرنگها بر ضد یمن توجهی نمی کنیم.


در پایان سخنان خود از خدا می خواهیم شهدای ما را رحمت کند و مریضان ما را شفا دهد و این ملت را پیروز کند و تجاوزکاران را در دایره بدی قرار دهد. حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر.

5252

کد N796033

وبگردی