آفتاب

حمایت عبدالله صالح از قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه یمن

حمایت عبدالله صالح از قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه یمن

رئیس‌جمهور پیشین یمن ضمن درخواست برای توقف حملات عربستان به این کشور آمادگی کامل خود را برای اجرای پیش‌نویس قطعنامه عربستانی که در شورای امنیت تصویب شد، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در مصاحبه با روزنامه الیمن الیوم آمادگی کامل خود را برای قبول و اجرای پیش‌نویس قطعنامه عربستانی درباره یمن که در شورای امنیت به تصویب رسید، اعلام کرد و گفت: من با تصمیمات جامعه جهانی و به ویژه قطعنامه شورای امنیت که یکی از موارد این قطعنامه توقف عملیات نظامی عربستان در یمن است، موافق هستم.

وی تاکید کرد: من از زمانی که در سال 2012 قدرت را تحویل دادم دیگر هیچ تسلطی بر ارتش یا نیروهای گارد ریاست‌جمهوری ندارم و از زمانی که عبد ربه منصور هادی (رئیس‌جمهور مستعفی یمن) از کشور فرار کرده و به ریاض رفت، انصارالله قدرت را به دست گرفته‌اند.

صالح وجود هرگونه ائتلاف یا هماهنگی میدانی یا هرگونه رابطه با انصارالله را تکذیب کرد.

او همچنین از مذاکرات با نظارت سازمان ملل و شورای همکاری خلیج فارس براساس طرح این شورا درباره یمن و نتایج مذاکرات ملی و توافق‌نامه صلح و مشارکت ملی استقبال کرد.

شورای امنیت هفته گذشته با پیش‌نویس قطعنامه عربستانی درباره یمن که از جمله موارد آن بازگشت منصور هادی به قدرت و خلع سلاح کردن حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح مقابل توقف عملیات نظامی عربستان در یمن بود، موافقت کرد.

انتهای پیام

کد N796012

وبگردی