آفتاب

چرا کودکان بدغذا می شوند؟

چرا کودکان بدغذا می شوند؟

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با تاکید بر اینکه نباید در حضور کودک با دیگران در مورد بدغذایی وی صحبت کرد، گفت: با این کار او در این مورد حساس می‌شود و بهتر است شرایطی فراهم کنید که فرزند شما با کودکی که اشتهای خوبی دارد، همراه شود.

دکتر جواد فیض در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، گفت: یکی از مواردی که مانع خوردن غذا یا میان‌ وعده‌های مغذی در کودکان می‌شود، مصرف تنقلات است.

وی افزود: نمی‌توان از کودک انتظار داشت تا از خوردن چیپسی که از کابینت آشپزخانه برداشته، چشم پوشی کند و به جای آن یک عدد سیب بخورد. بهتر است تا حد امکان از خرید و نگهداری اینگونه تنقلات خودداری کنید. البته اینکه کودک گاهی کمی چیپس یا شکلات بخورد اشکالی ندارد، اما این مهم است که به خوردن این مواد عادت نکند و تنقلات جای میان ‌وعده‌هایی همچون میوه، شیر یا مغزها (مانند پسته، بادام و ...) را برای او نگیرد.

فیض یادآور شد: سعی کنید خرید و خوردن تنقلات را به زمانی که با فرزندتان بیرون از منزل هستید، محدود کنید. به جای چیپس یا پفک هم بهتر است برایش گندم یا ذرت بو داده، شیرکاکائو یا بستنی بخرید. در منزل نیز سعی کنید جلوی ریزه‌خواری کودک را بگیرید و هر 1.5 تا 2 ساعت یکبار برایش میان‌ وعده‌ای بیاورید.

وی گفت: بهتر است شرایطی فراهم کنید که فرزند شما با کودکی که اشتهای خوبی دارد و خوب غذا می‌خورد، همراه شود زیرا بچه‌ها اغلب از یکدیگر تقلید می‌کنند و ممکن است فرزند شما هم برای امتحان کردن غذا تشویق شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان تاکید کرد: مورد دیگری که باید به آن دقت کنید این است که در حضور کودک با دیگران در مورد بدغذایی او یا کودکان دیگر صحبت نکنید، با این کار او در این مورد حساس می‌شود.

فیض در پایان گفت: به یاد داشته باشید مادر، پدر یا خواهر و برادر بزرگ‌تر بهترین الگو و راهنما برای کودکان هستند. فرزند شما غذاهایی را می‌خورد که شما می‌خورید نه آنهایی که به او می‌گویید. پس سعی کنید همیشه مواد غذایی مفید خریداری کنید و رژیم غذایی سالم و متناسبی داشته باشید.

انتهای پیام
کد N795956

وبگردی