آفتاب

وکیلی: گفت‌وگوی منتقدین هسته‌ای با دولت باعث ایجاد همدلی و همزبانی می‌شود

وکیلی: گفت‌وگوی منتقدین هسته‌ای با دولت باعث ایجاد همدلی و همزبانی می‌شود

مدیر مسئول روزنامه ابتکار گفت: دولت و منتقدین برنامه هسته‌ای با گفت‌وگو بر سر این موضوع می‌توانند باعث گسترش همدلی و همزبانی میان مسئولین و مردم شوند.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: صحبت‌های اخیر رهبری در رابطه با مسائل هسته‌ای از موضع کاملا کارشناسانه‌ای بیان شده و تعیین تکلیف روشنی برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به شمار می‌آید. اصل صحبت‌های ایشان بر بدعهدی غربی‌ها بود که همواره شاهدش هستیم.

وی ادامه داد: غربی‌ها همیشه در پشت درهای بسته وعده‌هایی می‌دهند و تکالیفی بر عهده می‌گیرند که در زمان عمل نسبت به تکلیف‌شان عهدشکنی می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار با اشاره به تاکید رهبری بر لغو تمام تحریم‌ها در توافق نهایی، تصریح کرد: بدون تعارف تمام تحریم‌ها باید در توافقنامه نهایی کاملا لغو شود و همزمان نیز تعهداتی که ایران باید به آن عمل کند اجرا شود. اگر این مساله در چند مرحله اتفاق بیفتد با شناختی که از غربی‌ها داریم و می‌دانیم قابل اعتماد نیستند متوجه می‌شویم که می‌خواهند وقت بخرند تا با تفسیرهای شانتاژانه خودشان حقوق ملت ایران را نقض کنند.

وی درخواست رهبری از تعامل بین دولت با منتقدین پرونده هسته‌ای را در راستای همدلی و همزبانی دانست و گفت: سیاست خارجه و پرونده هسته‌ای همچنین هماوردی که از طریق این مساله با قدرت‌های بزرگ ایجاد شده بخش مهمی از مطالبات مردمی است. اگر صحبت‌های مسئولین با یکدیگر از روی یکصدایی باشد این ظرفیت در داخل کشور به وجود می‌آید تا همدلی گسترش پیدا کند.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار در پایان گفت: منتقدین مساله هسته‌ای نیز باید در نظر داشته باشند که این مساله از اهمیت زیادی برخوردار است و تمام این موضوع با منافع ملی گره خورده پس نباید منافع شخصی را درگیر کرد.

انتهای پیام

کد N795953

وبگردی