آفتاب

نشست فوق العاده وزیران خارجه اروپا برای بررسی بحران مهاجرین

نشست فوق العاده وزیران خارجه اروپا برای بررسی بحران مهاجرین

یک روز پس از غرق شدن کشتی حامل 700 مهاجر در دریای مدیترانه، وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی راه های مقابله با این بحران تشکیل جلسه می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، در واکنش به موج فزاینده مهاجرت پناهجویان به اروپا که به غرق شدن صدها نفر انجامیده است، وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل گرده می آیند.

بر این اساس نشست فوق العاده وزیران خارجه این اتحادیه، پس از غرق شدن کشتی حامل 700 پناهجوی آفریقایی در آبهای مدیترانه که بدترین فاجعه انسانی از زمان بروز خشونت ها در شمال آفریقا به شمار می رود، برگزار می شود.

در آستانه برگزاری این نشست «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد هدف از این نشست یافتن راهی برای مقابله با بحران مهاجرت از لیبی به عنوان اصلی ترین مسیر انتقال غیرقانونی پناهجویان به اروپا خواهد بود.

در همین رابطه «دیمیتریس آوراموپولوس» کمیسیونر اتحادیه اروپا در مورد پناهندگان گفت: ما نیازمند اقدام قاطع در پاسخ به بحران فزاینده مهاجرت به اروپا هستیم. گفتنی است از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از 35 هزار پناهجو با کشتی های کوچک و از طریق سواحل مدیترانه خود را به جنوب اروپا رسانده اند.  

کد N795865

وبگردی