آفتاب

تظاهرات ضددولتی در کره جنوبی به خشونت کشیده شد

تظاهرات ضددولتی در کره جنوبی به خشونت کشیده شد

شرکت کنندگان در تظاهرات نخستین سالگرد غرق شدن کشتی دانش آموزان در سئول با پلیس کره جنوبی درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هزاران شهروند کره جنوبی در اعتراض به سهل انگاری انجام گرفته در سانحه غرق شدن کشتی حامل دانش آموزان، به خیابان های پایتخت آمدند.

در این تظاهرات که به مناسبت نخستین سالگرد کشته شدن بیش از 300 نفر در سانحه مذکور برگزار شد، شرکت کنندگان خواستار مسئولیت پذیری بیشتر مقامات دولتی شدند. این در حالی بود که حدود 13 هزار نیرو و 470 اتوبوس پلیس برای حفظ نظم این تظاهرات در خیابان ها مستقر شده بودند.

مقامات پلیس می گویند اتوبوس های مذکور برای بستن راه های رسیدن معترضین به ساختمان های دولتی از جمله کاخ ریاست جمهوری به کار گرفته شده اند. طبق این گزارش با وجود تدابیر پلیس اعتراضات امروز به خشونت کشیده شده و طی آن پلیس از گاز اشک آور و خودروهای آبپاش استفاده کرده است.

همچنین در پی خشونت هایی که در جریان برگزاری این تظاهرات بین معترضان و نیروهای پلیس رخ داد، بیش از 100 نفر بازداشت شدند. این تظاهرات که توسط گروهی از خانواده قربانیان این فاجعه سازماندهی شد، بزرگترین تظاهرات کره جنوبی طی هفته اخیر به شمار می رود. این در حالی است که در نخستین سالگرد فاجعه شانزدهم آوریل 2014 سراسر این کشور شاهد تظاهرات ضددولتی بود.

کد N795813

وبگردی