آفتاب

پاسخ رییس کمیسیون بهداشت درباره گوشت‌ها و آمپول‌های آلوده

پاسخ رییس کمیسیون بهداشت درباره گوشت‌ها و آمپول‌های آلوده

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: چالش جدی با سازمان استاندارد نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، حسین علی شهریاری، درحاشیه بازدید از سازمان ملی استاندارد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طرح تحول نظام استانداردسازی و کیفیت در کمیسیون مشترکی مطرح و بندهای آن مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌های یک فوریتی زیادی وجود دارد که باید خارج از نوبت درصحن علنی مجلس مطرح شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد این طرح تا پایان عمر مجلس هشتم به صحن علنی مجلس نرسد. در بندهایی از این طرح که به حوزه سلامت مربوط می‌شود اختلاف نظرهایی با سازمان استاندارد وجو دارد که باید برطرف شود.

وی درباره پرونده واردات گوشت‌های آلوده اظهار کرد: موازی‌کاری‌های سازمان دامپزشکی و غذا و دارو منجر به واردات این گوشت‌ها به ایران شده است. این دو سازمان نقطه نظرات متفاوتی در خصوص مسائل مربوط به مواد غذایی دارند که باید به نقطه نظرمشترک در این حوزه برسند تا مردم ضرر نکنند. به عنوان مثال سازمان غذا و دارو در زمینه استفاده از خمیر مرغ برای تولید سوسیس و کالباس نقطه نظراتی دارد که با موضع سازمان دامپزشکی در این حوزه یکسان نیست.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: طبق قانون متولی سلامت در جامعه وزارت بهداشت است و این نهاد باید درتمامی مواردی که با سلامت مردم سر وکار دارد نقش پررنگی ایفا کند.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد در زندگی مردم گفت: علامت استاندارد اطمینان و آرامش خاصی در مصرف کنندگان به وجود می‌آورد و آنان را از سلامت کالایی که خریداری می‌کنند، مطمئن می‌سازد. مسئولان مربوطه باید در بحث درج علامت استاندارد برکالا و محصولات دقت کافی داشته باشند و برروی کالاهایی این آرم را درج کنند که از همه لحاظ مورد تایید هستند.

وی در خصوص موازی‌کاری سازمان غذا و دارو با سازمان استاندارد نیز گفت: در طرح تحول نظام استانداردسازی بسیاری از این مسائل دیده شده و در صورت تصویب اجرایی می‌شود .

شهریاری هم‌چنین درباره پرونده آمپول‌های آلوده نیز گفت: پرونده این موضوع هم از طریق نظام پزشکی و هم از سوی وزارت بهداشت و قوه قضاییه درحال پیگیری است. کسانی که این آمپول‌های غیر استاندارد را به فروش رسانده‌اند، دستگیر شده‌اند و به زودی حکم لازم برای آن‌ها صادر می‌شود.

وی درخصوص عملکرد سازمان استاندارد گفت: نهاد ها و دستگاه‌های کشور مانند دانه‌های تسبیح هستند که عملکردشان برهم تاثیر دارد. نمی‌توان عملکرد یک نهاد یا سازمانی را به طور کامل و صددرصدی مثبت و یا منفی دانست؛ چراکه هرسازمانی نقاط ضعف و قوتی درعملکر خود را دارد.عملکرد هر سازمان از شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی موجود تاثیر می‌پذیرد.

وی در پایان گفت: هرچند ضعف‌هایی در عملکرد سازمان استاندارد در برخی حوزه‌ها وجود دارد ولی تا کنون با چالش جدی درخصوص این سازمان مواجه نبوده‌ایم.

انتهای پیام

کد N795728

وبگردی