آفتاب

بازدید اعضای کمیسیون بهداشت از سازمان استاندارد کشور

بازدید اعضای کمیسیون بهداشت از سازمان استاندارد کشور

اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز از سازمان استاندارد کشور و مجموعه آزمایشگاه های آن بازدید کردند.

محمد حسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، در این باره توضیح داد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه های مختلف مربوط به نظارت بر صنایع غذایی وجود دارد و گله مندی که وزارت بهداشت ازسازمان استاندارد داشت کمیسیون بهداشت طی بازدیدی از سازمان استاندارد به مسائل مشکلات آن رسیدگی کرد.

او ادامه داد: کمبود منابع مالی، کمبود نیروی انسانی و حجم و گستردگی بالای کار همچنین تداخل کار در وزارت خانه های مختلف از جمله مسائل و مشکلات مربوط به این سازمان است که در جلسه امروز مجلس به بررسی راه کارها و برون رفت از این مشکلات پرداختیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت اضافه کرد: با توجه به وظیفه ذاتی که قانونگذار به عهده سازمان استاندارد گذاشته این سازمان باید بر اساس شاخص ها و فرمول‌هایی استاندارد مواد غذایی را کنترل کند، اما متاسفانه با توجه به اینکه سه چهار دستگاه از جمله وزارت بهداشت ،‌دامپزشکی و سازمان استاندارد باید در این زمینه نظارت کند و همپوشانی هایی به وجود می آید هر روز شاهد گزارش های ضد نقیض یک روز در مورد آبلیمو و یک روز در مورد فلزات سنگین و یک روز در مورد آب هستیم.

قربانی افزود: ما می توانیم با الگو گرفتن از کشورهای موفق دنیا و ورود به بخش خصوصی به مسئله نظارت تا حدودی مشکلات مربوط به این حوزه را کاهش دهیم، البته تعامل سازنده بین دستگاه قانون گذار و سازمان استاندارد نیز می تواند در این زمینه مفید باشد.

انتهای پیام

کد N795662

وبگردی