آفتاب

حمله الشباب به صلح‌بانان اتحادیه آفریقا در سومالی

حمله الشباب به صلح‌بانان اتحادیه آفریقا در سومالی

یک مقام ارتش سومالی اعلام کرد گروهی از شبه نظامیان الشباب امروز (یکشنبه) با حمله به یک کاروان صلح‌بانان اتحادیه آفریقا در این کشور، دست کم 3 تن را زخمی کرده و دو خودرو را نیز از بین بردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه تروریستی الشباب اعلام کرد که این حمله را در نزدیکی شهر لیگو واقع در منطقه موسوم به "شابله سفلی" انجام داده است. این گروه مدعی شد که در این حمله 5 تن از اعضای صلح بانان اتحادیه آفریقا را کشته و دو خودرو را از بین برده است.

گروه الشباب طی ماه‌های گذشته به دنبال حملات نیروهای سومالیایی و اتحادیه آفریقا چند پایگاه مهم خود در این کشور را دست داده است و اخیرا بر انجام حملات مسلحانه و بمب گذاری تمرکز داشته است.

به گفته شاهدان عینی امروز ده‌ها تن از تروریست‌های مسلح الشباب یک کاروان اتحادیه آفریقا را در جنوب سومالی مورد حمله قرار دادند که منجر به تبادل آتش سنگین میان دو طرف شد.

سرهنگ عادن محمد یک افسر بلندپایه ارتش سومالی به رویترز گفت که شاهد زخمی شدن دست کم 3 سرباز هیات اتحادیه آفریقا در سومالی و به آتش کشیده شدن دو خودرو بوده است.

وی تاکید کرد که احتمالا تلفات این حمله بیشتر از این خواهد بود . از طرف دیگر عبدالعزیز ابومصعب، سخنگوی گروه الشباب به رویترز گفت که در این حمله 5 تن کشته‌ شده‌اند.

انتهای پیام

کد N795655

وبگردی