آفتاب
حقیقت پور به مهر خبر داد:

آخرین وضعیت یمن در مجلس بررسی شد/ محاصره یمن بدتر از غزه شده است

آخرین وضعیت یمن در مجلس بررسی شد/ محاصره یمن بدتر از غزه شده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بررسی آخرین وضعیت بحران یمن در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: محاصره یمن به مراتب بدتر از محاصره غزه شده است.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، از بررسی آخرین وضعیت کشور یمن در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد و گفت: در این جلسه با حضور معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه و مسئولان سایر دستگاه های مطلع از وضعیت فعلی یمن، شرایط کنونی این کشور و آسیب‌ها و تلفات ناشی از تهاجم نظامی آل سعود به این کشور و فشارهای دارویی، غذایی و محاصره اقتصادی ملت یمن بررسی شد.

وی تصریح کرد: همان محاصره کثیفی که صهیونیست‌ها نسبت به غزه اعمال کرده بودند و حتی بدتر از غزه، توسط آل سعود نسبت به مردم یمن اعمال شده است؛ در غزه حداقل صهیونیست ها دو ساعت آتش‌بس و امکان جابجایی مصدومان و شهدا را فراهم کردند، اما جنایتکاران آل سعود همین امکان را هم فراهم نکرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در صورت باز شدن راه، جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های غذایی و دارویی و عموم کمک‌های انسان‌دوستانه آمادگی کامل دارد؛ در بعد سیاسی نیز از ملت یمن تمام قد دفاع می‌کنیم و در سایر ابعاد از جمله بعد نظامی نیز مردم یمن خودشان با صلابت ایستاده اند.

حقیقت‌پور با اشاره به تشریح جزئیات طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران برای پایان بحران یمن توسط معاون وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت گفت: این طرح با هدف کاهش آلام مردم یمن و دفع تجاوز ددمنشانه آل سعود تهیه شده و ما نیز از پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی در این رابطه و مواضع منطقی و قاطع رئیس جمهور محترم در زمینه بحران یمن تشکر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فرصت برای بررسی وضعیت مدیران دو تابعیتی و طرح مربوطه، در جلسه امروز کمیسیون فراهم نشد و این موضوع به آینده موکول شد. 

کد N795652

وبگردی