آفتاب

پیگیری یک خبر؛ خشونت یک معلم در قبال دانش‌آموز تبریزی

پیگیری یک خبر؛ خشونت یک معلم در قبال دانش‌آموز تبریزی

روز گذشته پرخاشگری یک معلم در قبال دانش‌آموز خود حرف و حدیث‌های فراوانی را در فضای مجازی به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، طی روز گذشته اخباری در فضای مجازی با عنوان تنبیه دانش‌آموز تبریزی منتشر شد که در این خبر خانواده این دانش‌آموز مدعی شدند که معلم یکی از مدارس ابتدایی شهر تبریز با توجیح دست‌زدن دانش‌آموز به کامپیوتر اقدام به پرخاشگری در قبال این دانش‌آموز کرده است.

طی پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری ایسنا،جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان امروز(یکشنبه)‌ در مصاحبه مطبوعاتی خود در پاسخ به سوال ایسنا در این‌باره گفت: این موضوع را رد نمی‌کنم اما باید این مهم مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه تنبیه در آموزش و پرورش ممنوع است و با خاطی برخورد می‌شود.

پاشایی تشریح این موضوع را بر عهده رییس روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این اداره کل گذاشت.

نادر فکورنیا، رییس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: معلم خاطی یکی از مدارس تبریز به تخلفات اداری معرفی شده است.

وی اظهار کرد: کار ضد تربیتی معلم دوره دبستان یکی از مدارس تبریز قابل پذیرش نیست و معلم مربوطه باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

فکورنیا گفت: والدین دانش‌آموزی که مورد پرخاشگری قرار گرفته است، نسبت به این اقدام اعتراض داشته‌اند و کار معلم مربوطه قابل قبول نیست و وی به واحد تخلفات اداری معرفی شده است.

وی افزود: حداکثر برخورد با این معلم خاطی صورت خواهد گرفت هم‌چنین باید از این دانش‌آموز و خانواده آنها دلجویی شود.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که در قوانین آموزش و پرورش به وضوع تنبه بدنی غیر قانونی عنوان شده است و طی اطلاعیه‌ بهمن ماه سال گذشته روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، تنبیه بدنی از نظر مقررات و قوانین این وزارتخانه ممنوع و انجام آن جرم عنوان شده است.

این وزارتخانه در اطلاعیه خود افزود: تنبیه بدنی از نظر مقررات و قوانین آموزش و پرورش ممنوع و انجام آن جرم است و با مرتکبین تنبیه بدنی براساس قوانین و آیین نامه‌های مصوب برخورد جدی شده و می‌شود.

به نظر می رسد غربالگری روانشناسی معلمان دوره ابتدایی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به کاهش قابل توجه این موضوع ناپسند در مدارس کشور کمک کند.

گزارش از خبرنگار ایسنا، حمیده بردباری
کد N795601

وبگردی