آفتاب

آغاز محاکمه اعضای حزب نئونازی "طلوع طلایی" در یونان

آغاز محاکمه اعضای حزب نئونازی "طلوع طلایی" در یونان

مقامات یونان از فردا (دوشنبه) محاکمه اعضای حزب راست افراطی "طلوع طلایی" را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، از فردا قرار است یکی از جنجالی ترین محاکمه‌های چند دهه اخیر در یونان آغاز شود و ده‌ها تن از اعضای حزب نئونازی طلوع طلایی به اتهاماتی شامل قتل و شرکت در سازمان مجرمانه محاکمه خواهند شد.

در این محاکمه که انتظار می‌رود چند ماه طول بکشد آینده حزب طلوع طلایی که سومین حزب بزرگ پارلمان یونان است تعیین می‌شود.

این حزب که به عنوان یک تشکیلات یهودی ستیز و ضد بیگانه شناخته شده تا مدت‌ها درعرصه سیاست یونان در حاشیه قرار داشت اما در چند سال گذشته به دنبال افزایش مشکلات اقتصادی یونان محبوبیت این حزب راست افراطی افزایش یافته است.

محاکمه اعضای این حزب در داخل یک زندان با تدابیر امنیتی بالا در شهر آتن انجام می‌شود. در این محاکمه نیکوس میکالولیاکوس، رهبر این حزب و 68 تن دیگر از اعضای آن شامل قانونگذاران و افسران پلیس با حضور یک هیات سه نفره از قضات محاکمه خواهند شد.

اکثر این افراد به عضویت در یک سازمان تبهکار متهم شدند که یک جرم جدی در یونان به حساب می‌آیند.

عده‌ای نیز متهم به قتل دسیسه چینی برای قتل در اختیار داشتن سلاح وخشونت نژاد پرستانه متهم شده‌اند و ممکن است تا 20 سال زندان مجازات شوند.

دادستان‌های یونان پس از تحقیقات 15 ماهه به دنبال آن هستند که ثابت کنند این گروه خشونت طلب و ضد مهاجر تحت یک رهبری به سبک نظامی یک سازمان مجرمانه را اداره کرده که به تشویق ضرب و شتم و در صورت امکان قتل مهاجران و مخالفان سیاسی پرداخته است.

رهبر 57 ساله این حزب یکی از افسران سابق ارتش بوده است. تاکنون حزب طلوع طلایی دست کم در ارتباط با دو فرقه قتل مرتبط دانسته شده است. حزب طلوع طلایی اطلاعات مطرح شده علیه خود را رد کرده و آنها را دارای انگیزه سیاسی می‌داند.

انتهای پیام

کد N795583

وبگردی