آفتاب

ما ریسک کردیم/دبیرجشنواره فیلم فجر به خبرآنلاین پاسخ داد

ما ریسک کردیم/دبیرجشنواره فیلم فجر به خبرآنلاین پاسخ داد

دبیر سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد تفکیک دو بخش ملی و بین‌الملل جشنواره ریسک بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری علیرضا رضاداد دبیر بخش بین‌الملل جشنواره فجر صبح یکشنبه سی‌ام فرودین ماه در موزه سینما برگزار شد.

رضاداد در این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرآنلاین مبنی براینکه تفکیک دو بخش ملی و بین‌الملل جشنواره با توجه به هزینه‌های صرف شده، آیا به صرفه خواهد بود،‌ گفت: «هزینه‌هایی که برای برپایی جشنواره صرف می‌شود در مقابل سودی که این جشنواره برای سینمای ایران در زمینه شناخنه شدن و شخصیت پیدا کردن سینمای ما در سطح بین‌المللی درد و همچنین امکانی که برای تعامل با فیلمسازهای منطقه‌ای و جهانی برای تولید پروژه‌های مشترک به وجود می‌آورد، سود زیادی را شامل حال ما می‌کند. ما هم به همین خاطر این ریسک را انجام دادیم و تصمیم گرفتیم بخش بین ‌الملل را به صورت جدا از بخش ملی برگزار کنیم.»

او در پاسخ به سئوال دیگر خبرآنلاین مبنی براینکه تلاشی برای اکران برخی فیلم‌ها برای نخستین بار در این دوره از جشنواره صورت گرفته است، گفت: «این که فیلم هایی که در جشنواره پخش می شوند حتما اولین اکرانشان در جشنواره فجر باشد، از الویت‌های ما نبود. ما سعی کردیم فیلم‌هایی را انتخاب کنیم که در شبکه‌های رسمی و غیررسمی توزیع نشده باشند، اما با این وجود تعدادی از فیلم‌ها در جشنواره فجر اولین اکران خودشان  رو  تجربه می‌کنند.»

مشروح این نشست به زودی منتشر خواهد شد.

5858

کد N795528

وبگردی