آفتاب

كتاب مصور شهید خرازی آماده انتشار شد

كتاب مصور شهید خرازی آماده انتشار شد

مهدی تمیزی از آماده انتشار بودن كتاب مصور شهید حسین خرازی خبر داد و گفت: این اثر حدود ۲ سال است كه تمام مراحل آماده سازی و چاپ را طی كرده و امیدوارم كه در نمایشگاه كتاب امسال عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تمیزی، نویسنده و پژوهشگر كشورمان، با اشاره به این كه كتاب مصور شهید خرازی را در ساختاری متفاوت به نگارش در آمده است، اظهار كرد: سردار سیدعلی بنی‌لوحی كه معاون شهید خرازی در دوران دفاع‌مقدس بود، دایی من است و به همین جهت و به واسطه خاطرات بسیاری كه ایشان با شهید خرازی داشتند، تصمیم گرفتم داستان كتاب مصور زندگی این شهید را از زبان سردار بنی‌لوحی بازگو كنم.

وی ادامه داد: سردار بنی‌لوحی در این كتاب نقش راوی را ایفا می‌كند و برشی از زندگی شهید خرازی را روایت خواهد كرد.

تمیزی درباره تصویرسازی های این اثر نیز گفت: تصویرسازی‌های این كتاب كه بخش مهمی از آثار مصور (كمیك استریپ) محسوب می شود، توسط محمد یوسفی انجام شده و این تصویرگر با استفاده از رنگ های مشكی و قهوه ای فضایی دراماتیك و زیبا به كتاب داده است.

این نویسنده و پژوهشگر خاطرنشان كرد: تمام كارهای كتاب مصور شهید خرازی همچون تصویرسازی، صفحه آرایی و حتی طراحی جلد به پایان رسیده است و در حال حاضر حدود ۲ سال است كه در انتظار چاپ این كتاب هستیم. من البته حق التالیف نگارش این اثر را از مركز انیمیشن حوزه هنری دریافت كرده ام و تنها به دلیل این كه این كتاب های مصور را آثار خوب و قابل توجه و كم نظیری می دانم، پیگیر انتشار آن ها هستم.

وی با بیان این كه كتاب های مصور افراد تاثیرگذار در انقلاب و دفاع مقدس توسط مركز انیمیشن حوزه هنری و با همكاری دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری تولید شده است، عنوان كرد: این مجموعه كتاب ها از امام خمینی (ره) آغاز می شوند و تا شهید همت و باكری و ... ادامه دارد و حیف است كه مخاطبان از چنین مجموعه ای بی بهره باشند. چنین آثاری در قالب مصور برای نخستین بار در كشورمان به این شكل تولید شده اند و امیدوارم در نمایشگاه كتاب امسال به دست علاقه مندان برسند.

حسین خرازی  از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود. وی در ۸ اسفند ۱۳۶۵ در عملیات كربلای پنج به شهادت رسید.

کد N795498

وبگردی