آفتاب

یونان: بن‌بست در مذاکرات با وام دهندگان، احتمالاً به رفراندوم می‌انجامد

یونان: بن‌بست در مذاکرات با وام دهندگان، احتمالاً به رفراندوم می‌انجامد

معاون نخست‌وزیر یونان با بیان اینکه هدف آتن مذاکره با وام‌دهندگان بر سر اصلاحات است و از خط قرمزهای خود عبور نمی‌کند، گفت: چنانچه به توافق نرسیم، برگزاری انتخابات زودهنگام و یا رفراندوم بعید نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، آتن درگیر مذاکرات با شرکای حوزه یورو و صندوق بین‌المللی پول است تا اصلاحات اقتصادی مورد نظر وام‌دهندگان را تدوین کند.

از آنجایی که روند مذاکرات به کندی پیش می‌رود، به نظر نمی‌رسد که گفت‌وگوهای کنونی به نتیجه ملموسی دست یابد؛ خصوصاً آنکه نشست وزرای دارایی حوزه یورو قرار است 24 آوریل در ریگا، پایتخت لتونی برگزار شود.

یانیس دراگاساکیس، معاون نخست‌وزیر یونان در مصاحبه با روزنامه «تو ویما» (To Vima) گفت: هدف ما ایجاد راه‌حلی معتبر در داخل یورو است. ما از خط قرمزهایی که اعلام کرده‌ایم، عقب‌نشینی نمی‌کنیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت در فکر برگزاری رفراندوم و یا انتخابات زودهنگام است، گفت: در صورتی که مذاکرات به بن‌بست برسد، گزینه‌های فوق بعید نیست.

وی افزود: تمامی راه‌های خروج از بحران را مدنظر قرارمی‌دهیم اما هدف ما رسیدن به توافق است.

سخنان معاون نخست‌وزیر یونان در حالی مطرح می‌شود که ظرفیت‌های مالی یونان طی هفته‌های آتی به پایان می‌رسد و در آن صورت باید بین گزینه پرداخت حقوق و مستمری و یا بازپرداخت وام صندوق بین‌المللی پول یکی را انتخاب کند.

دولت چپگرای یونان به ریاست الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان نمی‌خواهد تدابیر ریاضتی را که موجب کاهش مزایا می‌شود، اجرا کند. حزب سیریزا در زمان روی کار آمدن در ژانویه سال وعده داد که به ریاست اقتصادی پایان دهد.

انتهای پیام

کد N795459

وبگردی