آفتاب
در تذکرات کتبی مجلس مطرح شد؛

حل مشکلات فرهنگیان مهمترین مطالبه نمایندگان از دولت

حل مشکلات فرهنگیان مهمترین مطالبه نمایندگان از دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکراتی به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش خواستار حل مشکلات معیشتی و نظام رتبه بندی معلمان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور قرائت شد.

بر این اساس قاضی پور نماینده ارومیه، محجوب نماینده تهران، سبحانی‌نیا نماینده نیشابور، صادقی نماینده شیراز در تذکری به وزیر کار بر لزوم حذف شرکت‌های واسطه میان کارگر و شرکت اصلی و انعقاد قراردادهای مستقیم کاریتاکید کردند. علاوه بر این در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار اعلام تسریع در اعلام زمان و نحوه آزمون استخدام مربیان پیش دبستانی شدند.

علاوه بر این خضری نماینده پیرانشهر، قاضی پور نماینده ارومیه، سبحانی نیا نماینده نیشابور، سبحانی فر نماینده سبزوار، محجوب نماینده تهران،‌ اسد اللهی نماینده تربت جام و صادقی نماینده شیراز در تذکری به وزیر ارتباطات بر تسریع در اجرای قانون قرارداده‌های مستقیم و استمرار زمان بازنشستگی کارگزاران مخابرات روستایی تاکید کردند.

رحمان دوست نماینده تهران نیز در تذکری به وزیر کشور از افزایش سالانه قیمت بلیط اتوبوس و مترو در تهران انتقاد کرد.

همچنین مقتدایی نماینده اصفهان در تذکری به وزیر علوم و رئیس جمهور بر لزوم تعیین روسای دانشگاه‌هایی که با سرپرستی اداره می‌شوند،تاکید کرد.علاوه بر این در تذکری به وزیر صنعت بر ضرورت برنامه ریزی در راستای نظارت دقیق بر فرآیند تولید خودروهای داخلی و لزوم اهتمام جدی برای جلوگیری از فعالیت‌های واحدهای صنفی بدون مجوز تاکید کرد.

فتاحی نماینده شهر بابک در تذکری به وزیر علوم از انتصاب افراد مسئله‌دار و منتصب به فتنه در بخشی از پست‌ها انتقاد کرد.

عثمانی نماینده بوکان،‌ صادقی نماینده شیراز نیز در تذکری به رئیس جمهور بر لزوم رسیدگی جدی به وضعیت معیشتی معلمان شاغل و بازنشسته تاکید کردند.

طلا نماینده تهران نیز در تذکراتی به وزیر کشور و نیرو از مانع تراشی برای انجام وظایف نمایندگی از سوی اداره کلی سیاسی استاندار تهران، جابجایی مدیرعامل توانمند شرکت توانیر بدون اطلاع قبلی انتقاد کرد.

نیازآذری نماینده بابل، حسینی نماینده قائم شهر، سبحانی نیا نماینده نیشابور، ناصری نماینده بابل در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم پرداخت یارانه شیر به تولیدکنندگان و تامین خوراک دام به قیمت مناسب تاکیر کردند.علاوه بر این در تذکری به وزیر اقتصاد بر لزوم نظارت بیشتر به عملکرد بانک کشاورزی در اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی تاکید کردند.

همچنین صادقی و بذرپاش نمایندگان شیراز و تهران بهدر تذکری رئیس جمهور بر لزوم توجه ویژه به حقوق فرهنگیان شاغل و بازنشسته و رعایت عدالت در پرداخت تاکید کردند.

کارخانه‌ای نماینده همدان نیز در تذکری به وزیر صنعت گرانی بی رویه نان تحت عنوان آزادپزی در شرایط کنونی ظلم به مردم خواند.

بزرگواری نماینده کهگیلویه نیز در تذکریبه وزیر آموزش و پرورش بر لزوم دفاع از حقوق پایمال شده فرهنگیان تاکید کرد.

کد N795427

وبگردی