آفتاب
سراج:

تمایل نداریم مدیری تخلف کند و ما مجبور شویم با وی برخورد کنیم

تمایل نداریم مدیری تخلف کند و ما مجبور شویم با وی برخورد کنیم

سراج در دیدار با آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز گفت که تمایل نداریم مدیری تخلف کند و ما مجبور شویم با وی برخورد کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر سراج در جریان سفر به شیراز با آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تاریخچه بازرسی اظهار کرد: بازرسی از صدر اسلام و در زمان حکومت امیرالمؤمنین علی (ع) بوده که حضرت عیون و ناظرانی را برای مسئولان تعیین می‌کردند تا اگر مرتکب فسادی شدند، با آن‌ها برخورد کنند.

وی افزود: بازرسی در ایران نیز از زمان حکومت هخامنشیان آغاز شد و پس از پیروزی انقلاب در سال 1360 قانون تشکیل سازمان بازرسی به تصویب رسید.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه امیدواریم با هدایت نمایندگان ولی‌ فقیه در استان‌ها وضعیت مبارزه با فساد بهبود یابد، خاطرنشان کرد: به آقای اکرمی به‌عنوان بازرس کل استان فارس ابلاغ می‌کنم که ارتباط نزدیکی با جنابعالی و دفتر شما داشته باشند تا اگر موردی بود، به ایشان منتقل کنید.

سراج خاطرنشان کرد: تمایل نداریم مدیری تخلف کند و ما مجبور شویم با وی برخورد کنیم، بر همین اساس نظارت و پیشگیری را بر بازرسی اولویت قراردادیم.

در ادامه این دیدار، آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: از اقدامات حاج آقای محمودآبادی بازرس کل سابق استان تشکر می‌کنم که در این مدت اقدامات خوبی انجام دادند و برای آقای اکرمی بازرس کل استان آرزوی موفقیت داریم.

وی بازرسی را یکی از نیازهای اساسی و اصولی جامعه دانست و تاکید کرد: باید بازرسی را با جدیت دنبال کرد. در زندگی شخصی نیز باید همین‌طور باشد و احادیثی که در باب محاسبه نفس داریم، در همین راستا است.

امام‌ جمعه شیراز با اشاره به ناظرانی که امیرالمؤمنین در دوران حکومت خود تعیین کرده بودند، گفت: عیون حکومت امیرالمؤمنین، نه برای مردم، بلکه برای مسئولین و از بدنه مردم بودند.

آیت‌الله ایمانی خطاب به سراج گفت: حضور حضرت‌عالی در راس تشکیلات سازمان بازرسی کل کشور فضا را به سمت بهبود وضعیت مبارزه با فساد پیش برده و در روزهایی که شما منصوب شدید، شاهد بودیم که اقدامات مثبتی انجام‌شده و در آینده نیز امیدواریم ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N795420

وبگردی