آفتاب

تظاهرات مراکشی‌ها در محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

تظاهرات مراکشی‌ها در محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

ده‌ها مراکشی با تجمع در بندر دار البیضاء مخالفات خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه العربی الجدید، تظاهرکنندگان مراکشی ضمن تاکید بر لزوم تعطیلی و اخراج کارمندان شرکت دریانوردی اسرائیلی "زیم"، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم خواندند.

شرکت کنندگان در این تحصن اعتراضی،ضمن سر دادن شعارهایی در خصوص تعطیلی شرکت "زیم" عدم استفاده از خدمات این شرکت در زمینه حمل و نقل کالاها را خواستار شدند.

یکی از حقوقدانان یهودی مراکش در جمع تحصن کنندگان گفت: مقامات مراکشی باید همزمان با آغاز نکسه (سالروز شکست اعراب در جنگ با رژیم صهیونیتی در سال 1967) و نکبه (اشغال فلسطین و تاسیس رژیم جنایتکار صهیونیستی) این شرکت را تعطیل کنند. این شرکت به انتقال شهرک‌نشین‌ها به اراضی اشغالی افتخار می‌کند و از طریق ناوگان دریایی خود سلاح و مهماتی را جابه جا می‌کند که در کشتار مردم فلسطین به کار گرفته می‌شوند.

وی در ادامه، اعطای مجوز به شرکتی که کارنامه‌ای سیاه علیه مردم فلسطین دارد و حضور در خاک مراکش ادامه فعالیت‌های تجاری‌اش و حمل و نقل کالا و تولیدات رژیم صهیونیستی را نامعقول دانست.

این حقوقدان مراکشی به مناسبت روز "اسیر فلسطینی" آزادی زندانیان فلسطینی از زندان‌های اسرائیل و توقف بازداشت اداری برای فعالان فلسطینی با رویکردهای سیاسی مختلف را خواستار شد.

محمد ابونصر، حقوق دان مراکشی نیز در این تحصن از مقامات این کشور خواست با صدور قانونی، عادی سازی روابط به هر شکلی با این رژیم را جرم تلقی کرده و با مردم فلسطین همدردی کنند.

شرکت مراکشی "زیماک"، نماینده رسمی شرکت اسرائیلی، زیم در مراکش است.

انتهای پیام

کد N795381

وبگردی