آفتاب
آیت‌الله جوادی‌آملی:

آمریکا با کشتن 70 میلیون نفر، قلدری می‌کند

آمریکا با کشتن 70 میلیون نفر، قلدری می‌کند

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: آمریکا که قد کشیده و ظاهرا ابر قدرت جهان شده است به این دلیل است که زیر پای او هفتاد میلیون قبر است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ این مرجع تقلید در درس خارج تفسیر خود در مسجد اعظم و در ادامه تفسیر سوره مبارکه فصلت مهم‌ترین کار انبیا را فرهنگ‌سازی عنوان و اظهار کرد: مهمترین کار انبیاء نهادینه کردن این فرهنگ است که به ما بفهمانند شما در دنیا با یک سلسله امور اعتباری و یک سلسه امور حقیقی ارتباط دارید، اگر می‌خواهید عالم شوید باید با امور حقیقی ارتباط داشته باشید و اسیر امور اعتباری نگردید.

وی تصریح کرد: مطلب مهم آن است که ساختار درونی انسان به احسن وجه خلق شده و خدای سبحان ما را امینِ این ساختار قرار داده است، ما برای اینکه خودمان را بشناسیم و جهان را بشناسیم باید یک معرفت‌شناسی درست داشته باشیم.

آیت‎الله جوادی‌آملی در ادامه حوادث ناگوار یمن را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اساس بسیاری از مشکلات امروز بشر این است که بشر، اسیر امور اعتباری است؛ چه طور می‌شود یک کشوری که خود را ولی و حاکم حرمین می‌داند، به یک کشور اسلامی دیگر حمله کند؟ جز اینکه از حقیقت فاصله گرفته و اسیر اعتباریات شده است!

این استاد حوزه علمیه، ضمن محکوم کردن حمایت آمریکا از حملات عربستان به یمن اظهار کرد: آمریکا که قد کشیده و ظاهرا ابر قدرت جهان شده است به این دلیل است که زیر پای او هفتاد میلیون قبر است. آن‌ها هفتاد میلیون را طی جنگهای جهانی کشتند و از ایستادن روی قبر آنها قد خود را بر افراشتند، اگر دانشمندان ایرانی و غیرایرانی را از آمریکا بگیرید، آنها چه دارند؟ آیا آن‌ها بزرگانی همچون ابن‌سینا و خوارزمی و مولوی و زکریا و مانند آن دارند؟ این‌ها آن قدر کشتند که بر دیگران مسلط شدند، حالا چنین کشوری سخن از گزینه تحریم و گزینه نظامی و مانند آن را در مقابل ما مطرح می‌کند!!

آیت‌الله جوادی‌آملی بیداری ملت‌ها را در گرو شناخت حقیقت دانست و گفت: اگر ملت‌ها واقعاً با حقیقت زندگی کنند هرگز اجازه نمی‌دهند دولت‌هایی همچون آمریکا روی قبر 70 میلیون انسان بایستند و خود را قلدر جهان بخوانند، بر این اساس اصرار انبیا این است که مردم از اعتباریات دنیوی فاصله بگیرند و با حقیقت زندگی کنند.

انتهای پیام

کد N795178

وبگردی