آفتاب

«استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» به چاپ نهم رسید/ واکنش هاوکینگ

«استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» به چاپ نهم رسید/ واکنش هاوکینگ

کتاب «استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» نوشته عیسی کشوری، پس از اتمام نسخه های چاپ هشتم، توسط انتشارات سیب سبز به نهمین نوبت چاپ خود رسید.

عیسی کشوری محقق و مولف در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت: نسخه های چاپ هشتم این کتاب به تازگی به اتمام رسید و به زودی به چاپ نهم خواهد رسید.  

وی افزود: هاوکینگ به عنوان یک فیزیکدان، عقیده دارد که دین محصول خرافات است و بهشت افسانه کودکانه ای است که انسان های اولیه برای کاهش ترس از مرگ ساخته اند. هاوکینگ می گوید علم وجود خدا و بهشت را مردود اعلام می کند. من در این کتاب، به نقد و بررسی افکار هاوکینگ در حوزه هایی که اشاره کردم، پرداخته ام.

این محقق در ادامه گفت: بعد از انتشار ترجمه انگلیسی این کتاب، هاوکینگ به مطالب آن واکنش نشان داد و اشاره کرد منظورش از دین خرافی، تعالیم فعلی مسیحیت بوده و اطلاعی از تعالیم اسلام نداشته است. این فیزیکدان، از نقدی که بر افکارش داشتم، تشکر کرده و آرزو کرده بتواند به ایران بیاید و از اماکن باستانی و تاریخی کشورمان بازدید کند. او می گوید افکار انسان، امری ثابت نیست و معرفت بشر دائما در حال تغییر است و همچنین بسیاری از موضوعاتی که ما امروز، قطعی می دانیم ممکن است در آینده باطل اعلام شوند و خط بطلان روی آن ها کشیده شود.

به گفته کشوری، چاپ نهم کتاب  «استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» به زودی توسط انتشارات سیب سبز منتشر و عرضه خواهد شد.

استیون هاوکینگ یکی از دانشمندان بزرگ فیزیک دنیا است که علاوه بر اکتشافاتی در کیهان‌شناسی و سیاه‌چاله‌ها، نظریاتی در مورد هستی و آفرینش ارائه کرده است که واکنش دانشمندان و اندیشمندان جهان را به همراه داشته است. «طرح بزرگ» و «تاریخچه زمان» از آثار مشهور او هستند که در فهرست کتاب‌های پرفروش جهان جا دارند.

کد N795049

وبگردی