آفتاب

پوتین: با رئیس جمهور آینده آمریکا همکاری می‌کنم

پوتین: با رئیس جمهور آینده آمریکا همکاری می‌کنم

ایسنا نوشت:

 رئیس‌جمهوری روسیه با اعلام اینکه مسکو و واشنگتن اختلافاتی دارند، اعلام کرد با هر نامزد انتخاباتی‌ای که در روند سیاسی 2016 آمریکا پیروز شود، همکاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای با تلویزیون روسیه یک گفت: ما با هر کدام از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا که پیروز شود و منتخب مردم آمریکا باشد همکاری می‌کنیم. همکاری ما منحصر به یک شخص نیست بلکه ما با ملت آمریکا همکاری خواهیم داشت.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین ادامه داد: تمایلات مشترک میان آمریکا و روسیه شامل منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی، مقابله با جرایم سازمان‌یافته و تروریسم و مقابله با فقر است. این دستور کار مشترک میان واشنگتن و مسکو محسوب می‌شود.

پوتین همچنین هشدار داد که اگر اسرائیل به تامین تسلیحات کشنده برای اوکراین بپردازد همانطور که برخی از سیاستمداران آن را اقدامی تلافی‌جویانه در ارسال موشک‌های سطح به هوای اس300 روسیه به ایران می‌دانند، تنها باعث دور جدیدی از مخاصمات می‌شود و تعداد تلفات را افزایش خواهد داد: "این بر عهده رهبری اسرائیل است که در این باره تصمیم‌گیری کند و آنچه را که ضرورت دارد انجام دهد."

در همین حال پوتین از اظهارنظر در مورد اینکه آیا روسیه جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت می‌شناسد یا نه، امتناع کرد و گفت: من نمی‌توانم در حال حاضر در باره این مساله صحبت کنم چون ممکن است صحبت‌های من سازنده نباشند. واقعیت‌ها ما را هدایت خواهند کرد.

52261

کد N794990

وبگردی