آفتاب

آل سعود در یمن از گاز شیمیایی استفاده کرده است

آل سعود در یمن از گاز شیمیایی استفاده کرده است

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

ارتش یمن با وجود ادامه حملات هوایی رژیم آل سعود و حتی استفاده از بمبهای دارای گاز ناشناخته با حمایت کمیته های مردمی به تعقیب اعضای شبکه القاعده و شبه نظامیان وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در تعدادی از استان های یمن ادامه می دهند.

شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این خبر افزود: حملات هواپیماهای متجاوز سعودی به زیرساختها و محله های مسکونی در مناطق متعدد یمن ادامه دارد.

علی بدوی گزارشگر المنار در گزارشی گفت: تجاوز سعودی -آمریکایی به ملت یمن برای چهارمین هفته ادامه دارد. این تجاوز بیش از پیش در حال قتل عام مردم بیگناه و نابودی زیرساختهای این کشور است.

خبر تازه درباره این تجاوز نیز آن است که در صنعاء علیه مردم بیگناه از سلاح های جدید استفاده شده که باعث حالت خفگی در میان صدها نفر از شهروندان شده است و این حالت خفگی نیز ناشی از گازی است که پس از بمباران در هوا متصاعد می شود. این در حالی است که درخواست های فوری شده است درباره نوع گازی که استفاده می شود تحقیق شود.

هواپیماهای سعودی در پنج نوبت ، بازار و مغازه ها را در شهر صعده در شمال یمن بمباران کردند. 

یک نفر گفت:« نمی دانم چرا حمله کردند این حمله هیچ توجیهی ندارد؟»

یک نفر دیگر گفت:« اینهایی که بمباران کردند خانه و کاشانه مردم و ساختمان هاست.»
یک جوان گفت:« این حملات را که می بینید حملات آمریکایی اسرائیلی است. اینها حملات دشمنان جنایتکاری است که دشمنان خدا هستند.» مرغداریها نیز در صعده از حملات هوایی سعودیها در صعده در امان نماند.

جنگنده های متجاوز همچنین یک شرکت پیمانکاری راه سازی را در منطقه حیدان در صعده و همچنین یک هنرستان و کارگاههای فنی متعلق به آن را در استان صنعاء بمباران کردند.
در ابین نیز اوضاع همین است و ورزشگاه بیست و دوم ماه مه بیش از ده بار بمباران شد. با وجود آنکه کاخ ریاست جمهوری در تعز به صورت کامل ویران شد اما هواپیماهای متجاوز بار دیگر این کاخ و همچنین پادگان نیروهای ویژه امنیتی را بمباران کردند.
حمله روشمند به زیرساختهای یمن و ارتکاب جنایت علیه زنان و کودکان باعث نشده است که ارتش یمن و کمیته های مردمی در ادامه پاکسازی این کشور از وجود عناصر القاعده و هسته های طرفدار آن دست بردارد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی پس از برقراری امنیت جاده احور در استان ابین به سوی منطقه محفد در این استان پیشروی کردند تا این منطقه را از وجود القاعده و داعش پاکسازی کنند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند عناصر القاعده را در منطقه حیلان در استان مأرب عقب برانند و به سوی یکی از پادگانهای ارتش در این استان پیشروی کنند.
این در حالی است که کشتی های جنگی سعودی به حملات خود به محله های مسکونی و زیرساختها در استان عدن ادامه می دهند.

52261

کد N794986

وبگردی