آفتاب

اعلام آمادگی 62 کشور برای حضور در سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

اعلام آمادگی 62 کشور برای حضور در سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از اعلام آمادگی حضور قاریان و حافظان 62 کشور جهان در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در نشست هماهنگی مسئولان کمیته‌های هماهنگی سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: در مسابقات بین‌المللی سال گذشته 70 کشور جهان با اعزام 110 تن از متسابقین برتر خود حضور فعالی داشتند و پیش‌بینی می‌شود امسال کشورهای بیشتری با متسابقین مطرح خود در این دوره حضور داشته باشند.

وی گفت: تاکنون 62 کشور جهان با اعزام متسابقین خود برای سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم موافقت کرده‌اند و از این تعداد حضور برخی متسابقین نهایی شده است و امیدواریم تا هفته‌های آینده شاهد شکسته شدن رکورد سال گذشته باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات تمرکز ما بر روی حضور متسابقین از قاره‌های آمریکا و اروپاست و تلاش می‌کنیم با توجه به شرایط منطقه خاورمیانه و فشار استکبار جهانی برای منزوی کردن ایران، متسابقینی از کشورهای همسایه و به خصوص یمن، عربستان، بحرین و سوریه در این مسابقات حضور داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حساسیت‌های موجود در منطقه در خصوص نقش آفرینی ایران را یادآور شد و افزود: باید به سی و دومین دوره از مسابقات بین المللی قران کریم به دید فراملی نگاه کرد و با توجه به حضور سفرا، مسئولان و نمایندگان رسانه‌های خارجی و انعکاس این رویداد در جهان با همدلی و همزبانی آن را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

محمدی، فشارهای استکبار جهانی و تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را در شرایط کنونی یادآور شد و تاکید کرد: برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قران کریم در جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌توانیم از طریق آن به جهانیان نشان دهیم که نه تنها ایران اسلامی منزوی نیست، بلکه با حضور متسابقین از 5 قاره جهان توانسته‌ایم تعامل بیشتری را نیز با دنیا داشته باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: باید عزت و عظمت ملت ایران و مقاومت آن را در برابر تهدیدات استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قران به نمایش گذاشت و پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان منتقل کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی مسابقات بین المللی قرآن کریم این است که پیام انقلاب اسلامی و اسلام سیاسی را که برگرفته از اهل بیت(ع) است به جهانیان منتقل می‌کند.

رئیس ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم در پایان با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال همدلی و همزبانی یادآور شد: باید بین سازمان اوقاف و سایر دستگاه‌های دولتی برگزار کننده سی ودومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم همدلی و همزبانی برقرار باشد و این دوره از مسابقات با شکوه و عظمت خاصی که در خور نظام، شهیدان و ملت ایران است، برگزار شود.

انتهای پیام

کد N794980

وبگردی