آفتاب

درگیری پلیس کره‌جنوبی با معترضان فاجعه کشتی تفریحی و بازداشت 100 تن

درگیری پلیس کره‌جنوبی با معترضان فاجعه کشتی تفریحی و بازداشت 100 تن

پلیس کره جنوبی با هزاران معترضی که خواستار واکنش جدی‌تر دولت به فاجعه کشتی تفریحی بودند، درگیر شده و راه آن‌ها به سمت کاخ ریاست جمهوری را مسدود کردند؛ فاجعه‌ای که سال گذشته میلادی جان بیش از 300 تن را گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات "آژانس پلیس مترو پلیتن سئول" گفت، حدود 13 هزار مامور و 470 اتوبوس پلیس در منطقه‌ اطراف خیابان‌ اصلی سئول مستقر شده و 100 معترض بازداشت شده‌اند.

این راهپیمایی که توسط گروهی از نمایندگان خانواده‌های قربانیان این کشتی تفریحی سازماندهی شده بود، بزرگترین راهپیمایی در هفته‌های اخیر همزمان با نخستین سالروز فاجعه 16 آوریل محسوب می‌شود.

پلیس کره جنوبی گفت، آن‌ها از اتوبوس‌ برای مسدود کردن راه معترضان به سمت کاخ ریاست جمهوری موسوم به "کاخ آبی" استفاده کرده‌اند و ماشین‌های آب پرفشار و اسپری فلفل نیز مستقر کرده‌اند.

در این رویداد چندین دستگاه از اتوبوس‌های پلیس خسارت دیده است.

یکی از مقامات اداره آتش نشانی سئول گفت، در این رویداد 9 معترض و سه مامور پلیس به بیمارستان منتقل شده در حالی که سه معترض در صحنه کمک‌های اولیه دریافت کردند.

این راهپیمایی اواسط روز شنبه برگزار شد و معترضان از دولت خواستند تا اجازه انجام یک تحقیقات مستقل در خصوص این فاجعه را صادر کرده و تصمیم فوری برای بیرون کشیدن کشتی تفریحی “Sewol” از آب‌ را اتخاذ کنند.

این کشتی تفریحی در مسیر همیشگی خود از "اینچئون" به سمت جزیره "ججو" بود که ناگهان واژگون و غرق شد. در بین 304 قربانی این رویداد 250 تن دانش آموزانی بودند که برای گردش تفریحی از سوی مدرسه در این کشتی بودند.

بعدها مشخص شد که این کشتی از نظر ساختار خراب و سست بوده و محموله سنگینی بر آن بار کرده بودند.

همچنان خانواده‌های قربانیان عصبانی و خشمگین هستند. آن‌ها گفتند، دولت بار دیگر با عدم اعلام برنامه‌ای برای بیرون کشیدن این کشتی از آب‌ آن‌ها را ناامید کرده است.

این در حالی است که پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی در چند روز گذشته اعلام کرد، دولت برای بیرون کشیدن این کشتی 6800 تنی از آب آماده می‌شود.

انتهای پیام

کد N794943

وبگردی