آفتاب
روزنامه "العرب" نوشت:

تلاش آمریکا، فرانسه و چین برای توقف عملیات "طوفان قاطع"

تلاش آمریکا، فرانسه و چین برای توقف عملیات "طوفان قاطع"

روزنامه فرامنطقه‌ای "العرب" از تلاش آمریکا، فرانسه و چین برای متوقف کردن عملیات "طوفان قاطع" در یمن خبر داد و اعلام کرد که موضوع تماس‌های اخیر روسای جمهور واشنگتن، پاریس و پکن با پادشاه عربستان در این خصوص بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فرامنطقه‌ای العرب به نقل از منابع آگاه نوشت: روسای جمهور آمریکا، فرانسه و چین در تماس‌های اخیر خود با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خواهان توقف حملات ائتلاف عربی موسوم به "طوفان قاطع" شده و از ریاض خواستند تا با ازسرگیری مذاکرات گروه‌های یمنی براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس موافقت کند.

این روزنامه نوشت که عربستان و کشورهای ائتلاف عربی تمایلی به توقف حملات به یمن نشان نداده و معتقدند که حملات زمانی متوقف می‌شود که جنبش مردمی انصارالله از مناطق تحت کنترل خود عقب‌نشینی کرده و سلاح‌های خود را به نیروهای حامی عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن تحویل دهد.

در همین راستا کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تماس تلفنی‌ با پادشاه عربستان در خصوص تحولات یمن داشته و آن دو به این توافق رسیدند که دستیابی به راه‌حل سیاسی از طریق مذاکره برای تحقق صلح پایدار در یمن ضروری است.

وزارت خارجه چین نیز اعلام کرد که شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در تماس تلفنی با پادشاه عربستان تاکید کرده تلاش‌ها جهت دستیابی به حل سیاسی بحران یمن بیشتر شود.

پرونده یمن همچنین محور گفت‌وگوی دیگری میان پادشاه عربستان با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه بود.

انتهای پیام

کد N794932

وبگردی