آفتاب
امیر سرتیپ پوردستان در گفتگو با مهر تشریح کرد:

پیام کشته شدن «عزت الدوری»/ کمک‌های زمینی و هوایی آمریکا به داعش

پیام کشته شدن «عزت الدوری»/ کمک‌های زمینی و هوایی آمریکا به داعش

فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به کشته شدن معاون دیکتاتور سابق عراق در بین نیروهای داعش، به تبیین پیام این حادثه پرداخت.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کشته شدن «عزت ابراهیم الدوری» معاون صدام دیکتاتور سابق عراق در مواضع داعش اظهار داشت: کشته شدن سران حزب بعث در کنار نیروهای داعش، نشان می‌دهد که داعش توسط افسران بعثی تقویت شده است.

وی افزود: البته این اولین نمونه ای نیست که ملاحظه می‌شود؛ چراکه خیلی از کشته های داعش توسط باقیمانده های رژیم بعثی عراق پرورش یافته‌اند و تلاش می کنند تا حکومت مردمی برآمده در عراق را سرنگون کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: خداوند را شاکریم که ملت مسلمان عراق که با فتوای علمای شیعه و سنی بیدار شد و به صحنه آمد و در کنار ارتش خود قرار گرفت، امروز در موضعی قرار دارد که می تواند داعش را که از سوی استکبار جهانی و کشورهای مرتجع منطقه حمایت شده و برای آن سربازگیری می شود، به مرزهای غربی عراق عقب براند و البته در مدت کوتاهی آن را از این مرزها نیز بیرون خواهد کرد.

امیر پوردستان با اشاره به میزان صداقت آمریکایی ها در مبارزه با داعش با گذشت حدود یک سال از آغاز فتنه این گروهک در عراق گفت: به نظر من صحبت های آمریکا در رابطه با از بین بردن داعش، یک ادعای واهی و دروغ بزرگ است؛ چراکه در همین ماه های اخیر شاهد بوده ایم که کمک های تسلیحاتی و تجهیزاتی بسیاری را در زمین و هوا به تروریست های داعش رسانده اند.

وی اظهار داشت: آنها همین الان نیز از داعش پشتیبانی می‌کنند و به کشورهایی که نفت داعش را می‌فروشند یا نیروهای آن را در کشور خودشان آموزش می دهند و برای نا امنی به عراق و سوریه می فرستند، نه تنها اخمی نمی‌‌‌‌کنند، بلکه از آنها حمایت و پشتیبانی نیز می‌کنند و این نشان می دهد که آنها در ادعای مبارزه با داعش دروغ می‌گویند.

کد N794911

وبگردی