آفتاب

مخالفت دولت مستعفی یمن با پناهندگی عبدالله صالح

مخالفت دولت مستعفی یمن با پناهندگی عبدالله صالح

به رغم ابراز تمایل علی عبدالله صالح برای ماندن در یمن، مشاور رئیس جمهور مستعفی یمن ضمن تاکید بر لزوم محاکمه عبدالله صالح اعلام کرد که دولت (مستعفی) به شدت مخالف پناهندگی وی در هر کشور خارجی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، سلطان العتوانی، مشاور عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در سخنانی عنوان داشت: دولت یمن قاطعانه با پناهنده شدن علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن به هر کشوری مخالف است و باید محاکمه شود.

وی همچنین در مصاحبه با روزنامه "الریاض" مدعی شد: قطعنامه اخیر شورای امنیت در واقع دنباله تلاش‌های عربستان بود که ظرف دوره گذشته صورت گرفت و این قطعنامه به میزان "حکمت" سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تاکید دارد که دستور آغاز عملیات "طوفان قاطع" را داد و این قطعنامه تاکید آشکار جهان بر "قانونی بودن" تصمیم عربستان برای مداخله نظامی در یمن است.

العتوانی عنوان داشت: دولت یمن در حال حاضر برای برگزاری کنفرانس مقدمه چینی می‌کند که در آن تمامی یمنی‌ها و تمامی گروه‌های سیاسی که به بازگشت "مشروعیت" و باز پس گرفتن دولت ایمان دارند، حضور داشته باشند و ظرف هفته‌های آتی دعوت‌ برای مشارکت در این نشست صورت می‌گیرد.

وی افزود: راه مذاکره برای تمامی گروه‌های سیاسی که دستشان به خون یمنی‌ها آلوده نشده باز است.

این اظهارات العتوانی در حالی ایراد شد که جنگنده‌های ائتلاف موسوم به "طوفان قاطع" با همکاری عبدربه منصور هادی، ظرف هفته‌های گذشته چرخه ریختن خون مردم بی‌گناه یمن را به راه انداخته و در واقع مسئول کشتار مردم یمن هستند.

العتوانی همچنین مذاکره با جنبش مردمی انصارالله یمن را بعید دانست و گفت: مذاکره با آن‌ها زمانی صورت می‌گیرد که سلاح‌هایشان را زمین بگذارند.

پیشتر گزارش‌های رسانه‌ای مدعی شده بودند که علی عبدالله صالح نامه‌هایی را توسط رهبران حزب کنگره مردمی سراسری به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس فرستاده و در این نامه‌ها خواهان خروج امن خود و خانواده‌اش شده و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده است اما درخواست وی با مخالفت عربستان روبه‌رو شده است که این اخبار توسط صالح رد شد و وی اعلام کرد در یمن می‌ماند.

انتهای پیام

کد N794902

وبگردی