آفتاب
پوتین:

روسیه آماده همکاری با آمریکا در زمینه‌های مشترک است

روسیه آماده همکاری با آمریکا در زمینه‌های مشترک است

رئیس جمهور روسیه از آمادگی خود برای همکاری با آمریکا در همه زمینه های مشترک سخن گفت که دو ملت را به یکدیگر نزدیک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مصاحبه تلویزیونی روز گذشته خود بر منافع مشترکی تاکید کرد که مسکو و واشنگتن را علیرغم همه اختلافات موجود به یکدیگر نزدیک می کند.

وی در این مصاحبه که از شبکه اول تلویزیون دولتی روسیه منتشر شد، گفت: دو کشور در برخی مسائل با یکدیگر اختلاف نظر دارند اما یک مورد هم هست که ما را به یکدیگر نزدیک کرده و به همکاری وا می دارد. منظورم تلاش های مشترکی است که با هدف دموکراتیک کردن و متوازن نمودن فضای اقتصادی جهان صورت می گیرد به گونه ای که نظم جهانی نیز دموکراتیک تر شود.

پوتین در بخشی از اظهارات خود که از سوی خبرگزاری «راشاتودی» نقل شده است به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا اشاره کرده و گفت: دولت مسکو با هرکسی که مردم آمریکا به عنوان رئیس جمهور آینده خود انتخاب کنند همکاری خواهد کرد. به این معنی که طرف حساب ما یک شخص خاص نخواهد بود بلکه ما با ملت آمریکا طرف حساب می شویم که یک بازیگر قدرتمند و بزرگ در صحنه بین الملل است.

به گفته پوتین، روسیه و آمریکا یک دستور کار مشترک دارند که شامل تلاش برای عدم گسترش سلاح های کشتار جمعی، مبارزه با جنایات سازمان دهی شده، تروریسم و فقر جهانی است.

کد N794879

وبگردی