آفتاب
ندیمی با اشاره به جلسه فراکسیون رهروان:

طیب نیا مشکلات اقتصاد را ازتحریم‌ها نمی داند/تشریح سناریوهای دولت

طیب نیا مشکلات اقتصاد را ازتحریم‌ها نمی داند/تشریح سناریوهای دولت

عضو فراکسیون رهروان مجلس با اشاره به جلسه صبح امروز این فراکسیون با وزیر اقتصاد گفت: طیب نیا معتقد بود همه مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریم ها نیست و مسائل اساسی باید حل و فصل شود.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار مهر از جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان با وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: در این جلسه وزیر اقتصاد سناریوهای بدبینانه و خوشبینانه دولت نسبت به توافق یا عدم توافق را تشریح کرد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس ادامه داد: علاوه بر این مشکلات بازار پولی مانند موسسات غیر مجاز نیز در جلسه امروز بررسی شد، البته وزیر اقتصاد معتقد بود برخی موسسات مجاز مانند بانک های خصوصی نیز فراقانونی عمل می کنند.

وی افزود: طیب نیا همچنین در خصوص مسائل مربوط به سود بانکی، ذخایر ارزی و ماده ۱۸۰ پروژه های عمرانی توضیحاتی را ارائه داد.

ندیمی گفت: وزیر اقتصاد از کاهش نرخ تورم و افزایش درآمدهای مالیاتی خبر داد و مشکلات ناشی از تزریق پول در دولت گذشته را تشریح کرد.

عضو کمیسیون اقتصاد اظهار داشت: وزیر اقتصاد معتقد بود فاصله صادرات و واردات کشور به کمتر از ۳ میلیارد دلار رسیده و امروز درآمد وارداتی کشور ۵۲.۴ میلیارد دلار و درآمد صادراتی ۴۹.۷۴۴ میلیارد دلار است که نشان از افزایش ۱۹.۹ درصدی صادرات و افزایش ۵ درصدی واردات دارد که در ادامه منتهی به روند خوبی در کشور خواهد شد.

وی گفت: طیب نیا در این جلسه نگرانی های دولت پس از توافق هسته ای را تشریح کرد و راهکارها و برنامه هایی را برای این موضوع ارائه داد.

ندیمی تصریح کرد: وزیر اقتصاد اعلام کرد رویکرد دولت افزایش سرمایه بانک ها و مدیریت منابع است.

کد N794809

وبگردی