آفتاب

پایگاه "رام‌اشتاین" در آلمان مرکز هدایت عملیات‌های مرگبار پهپادهای آمریکا

پایگاه "رام‌اشتاین" در آلمان مرکز هدایت عملیات‌های مرگبار پهپادهای آمریکا

این واقعیت که پهپادهای آمریکایی از پایگاه هوایی "رام‌اشتاین" در آلمان هدایت می‌شوند، مدت‌هاست که موضوع شناخته‌شده‌ای است. اما بر اساس گزارش هفته‌نامه اشپیگل، رام‌اشتاین مرکز اصلی هدایت جنگ پهپادهاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دولت آلمان از عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه تروریست‌ها تا چه اندازه پشتیبانی می‌کند؟ براساس اطلاعاتی که هفته‌نامه اشپیگل آلمان به دست آورده این پشتیبانی بسیار فراتر از آن چیزی است که دولت این کشور به آن اذعان می‌کند.

اشپیگل بر اساس اسناد فوق‌ محرمانه‌ای که در اختیار این هفته‌نامه و پرتال اینترنتی دیگری به نام "اینترسپت" (The Intercept) قرار گرفته نوشته است، به عنوان مثال همه حملات مرگبار پهپادهای ارتش آمریکا در افغانستان، پاکستان، یمن و سومالی از پایگاه هوایی "رام‌اشتاین" واقع در جنوب غرب آلمان هدایت می‌شود.

این رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که اسناد را از "منبعی آمریکایی به دست آورده‌اند که گفته می‌شود به برنامه محرمانه نظامی دسترسی" داشته است. این دو نشریه همچنین نوشته‌اند که اطلاعات دولت آلمان از عملیات پهپادها فراتر از آن چیزی است تاکنون به آن اذعان کرده است.

این اسناد جزئیات بی‌سابقه‌ای از نحوه سازماندهی "جنگ علیه ترور" توسط ارتش آمریکا، که انطباق کامل با حقوق بین‌الملل ندارد، ارائه می‌دهند. در این استاد آمده است:همه سیگنال‌های هدایت‌کننده پهپادها و این که آنها چه کار باید بکنند، از پایگاه هوایی رام‌اشتاین صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه دویچه وله، سال ۲۰۱۴ گزارش‌هایی منتشر شد که پایگاه هوایی رام‌اشتاین در حملات مناقشه‌آمیز پهپادهای ارتش آمریکا نقش مهمی بازی می‌کند. براندن برایانت که در گذشته در اتاق کنترل هواپیماهای بدون سرنشین کار می‌کرد به چند رسانه‌ی آلمان، از جمله روزنامه زوددویچه سایتونگ گفته بود: بدون آلمان جنگ پهپادها غیرممکن است.

اکنون گزارش مفصل و تحقیقی هفته‌نامه اشپیگل در آخرین شماره‌اش نشان می‌دهد که ارتش آمریکا از پایگاه هوایی رام‌اشتاین به عنوان ایستگاه اصلی انتقال فرمان به پهپادها در سراسر جهان استفاده می‌کند.

اشپیگل نوشته است که اسناد جدید درباره نقش پایگاه رام‌اشتاین در جنگ ارتش آمریکا علیه تروریسم برای آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز درد سرآفرین خواهد شد، به ویژه از این نظر که آنچه که در رام‌اشتاین انجام می‌شود تا چه اندازه با قوانین آلمان تطابق دارد.

پایگاه هوایی رام‌اشتاین در نزدیکی شهر "کایزرس‌لاوترن" در ایالت "رایلند فالس" قرار دارد. رام‌اشتاین بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خارج از مرزهای این کشور است و گفته می‌شود، ۱۶ هزار نفر در آن مشغول به کارند.

انتهای پیام

کد N794775

وبگردی