آفتاب

گزارش وزیر اقتصاد به اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت

گزارش وزیر اقتصاد به اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره وضعیت اقتصادی کشور و میزان معوقات بانکی و در اختیار نداشتن پشتوانه قانونی برای برخورد با تسهیلات‌گیرندگانی که در حاشیه امن قرار دارند، سخن گفت.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: وزیر اقتصاد امروز از وضعیت بانک‌ها و میزان معوقات بانکی و دلایل بی تمایلی تسهیلات گیرندگان برای بازپرداخت معوقات بانکی به اعضا گزارش داد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به گزارش وزیر اقتصاد گفت: بر اساس گفته‌ی طیب‌نیا وزارت اقتصاد درصدد کاهش سود سپرده‌های بانکی در راستای حمایت از تولید است.

وی با اشاره به فقدان پشتوانه‌های قانونی برای وزارت اقتصاد جهت برخورد قاطع با کسانی که معوقات بانکی دارد، گفت: به گفته‌ی وزیر اقتصاد برخی دریافت کنندگان تسهیلات بانکی به نوعی در حاشیه امن قرار دارند و حاضر به بازگرداندن میلیارد‌ها تومان تسهیلات بانکی نیستند.

وی افزود: وزیر در گزارش خود مدعی شد اختیارات لازم را برای برخورد با معوقات بانکی ندارد. وی تاکید داشت که قوانین و مصوبات اختیار قانونی لازم به وزارت اقتصاد برای برخورد قاطع با محول کنندگان تسهیلات بانکی را ندارد.

نماینده مردم فریدن ادامه داد: در این جلسه بحث‌ها به صورت کارشناسی مطرح شد تا بتوان در اسرع وقت تصمیم‌گیری مناسبی شود.

وی ادامه داد: دغدغه‌ی اعضای فراکسیون، وام‌ها، سود بانکی و حمایت از تولید بود که در این جلسه با وزیر اقتصاد در میان گذاشته شد.

انتهای پیام

کد N794722

وبگردی