آفتاب

«آناف» تحریم‌ها را به چالش می‌کشد/ نمایشی با ۴۵ بازیگر زن

«آناف» تحریم‌ها را به چالش می‌کشد/ نمایشی با ۴۵ بازیگر زن

جابر رمضانی نویسنده و کارگردان با اشاره به اجرای نمایش «آناف» که به مساله تحریم ها و فن آوری هسته ای می پردازد، عنوان کرد این اثر به شیوه پرفورمنس و با ۴۵ بازیگر زن روی صحنه می‌رود.

جابر رمضانی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش به خبرنگار مهر گفت: قرار بود تابستان امسال نمایش «صدای آهسته برف» که سال گذشته در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر و همچنین در بخش مرور جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفته بود یک تور اروپایی داشته باشد اما در حال حاضر به دلیل پیشنهاد دیگری که مطرح شد ممکن است اجرای این نمایش در اروپا به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد: از طرف اداره کل ارشاد فردیس کرج پیشنهاد اجرای یک اثر نمایشی به شکل پرفورمنس به ما داده شده و قرار است این نمایش را تابستان در کرج به صحنه ببریم و بعد از آن نیز نمایش در جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر حضور داشته باشد. این پرفورمنسِ بدون دیالوگ «آناف» نام دارد و کاملا مبتنی بر حرکات بدن و فرم خواهد بود.

کارگردان نمایش «رضا» درباره داستان این نمایش توضیح داد: «آناف» نمایشی فیزیکال و درباه دانش هسته ای و مساله تحریم ها علیه ایران است. به این ترتیب که نمایش ۴ پرسوناژ اصلی دارد که یکی از آنها نماد ایران، دیگری نماد کشورهای غربی، دیگری نماد تحریم ها و چهارمین پرسوناژ نماد علم و فن آوری هسته ای است. ارتباط این چهار پرسوناژ، داستان اصلی نمایش را شکل می دهد.

وی در پایان صحبت هایش درباره زمان اجرای نمایش متذکر شد: این نمایش ۴۵ بازیگر زن دارد و هیچ بازیگر مردی در آن حضور نخواهد داشت. در حال حاضر در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگران قرار داریم و احتمالا تیر یا مرداد «آناف» را به صحنه خواهیم برد.

کد N794707

وبگردی