آفتاب

نخستین سفر رییس دولت افغانستان به ایران

نخستین سفر رییس دولت افغانستان به ایران

نخستین سفر رئیس جمهور افغانستان تهران به منظور رایزنی و گفت وگو با مسئولان ایرانی پیرامون تعاملات دو کشور و مسائل منطقه ای صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد اشرف غنی احمدزی، سیزدهمین رییس جمهور افغانستان سال گذشته پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رییس دولت این کشور و عبدالله عبدالله به عنوان رییس اجرایی افغانستان روی کار آمده و دولت وحدت ملی را تشکیل دادند و کابینه خود را به مجلس ارائه کردند.

امروز رییس جمهور افغانستان پس از سفر به کشورهایی مانند چین، عربستان سعودی، پاکستان، آمریکا، بروکسل و لندن وارد تهران می شود. قرار است اشرف غنی و هیئت عالی رتبه همراه وی در جریان این سفر دو روزه با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران پیرامون راههای توسعه و تقویت همکاریهای دو جانبه و نیز تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر داشته باشند.

همچنین گفته می شود مباحثی مانند تعامل های دوکشور، روابط تجاری _اقتصادی، رود هیرمند و مهاجران می توانند از جمله موضوعاتی است که مسوولان ایران و افغانستان در رابطه با آنها گفت و گو خواهند کرد.

سفر دو روزه اشرف غنی به تهران در حالی صورت می گیرد که سال گذشته سفر وی به ایران به دلیل وقوع بهمن در مناطق شمالی افغانستان که بیش از دویست و هشتاد نفر کشته و تعداد زیادی زخمی به همراه داشت به تعویق افتاد.

انتهای پیام

کد N794652

وبگردی