آفتاب

روسیه هنوز برای قرارداد با یونان به توافق نرسیده است

روسیه هنوز برای قرارداد با یونان به توافق نرسیده است

سخنگوی کاخ کرملین: تا کنون توافقی برای قرارداد گازی روسیه با یونان که می تواند درآمد قابل توجهی را برای این کشور به همراه داشته باشد به دست نیامده است.

خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز ، روسیه و یونان هنوز درباره احداث خط لوله گاز انتقال گاز روسیه به این کشور به توافق نرسیده اند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز شنبه اعلام کرد هنوز توافقی برای قرارداد انتقال گاز روسیه از طریق یونان به اروپا که می تواند عایدات قابل توجهی را برای این کشور به همراه داشته باشد به دست نیامده است.

پیشتر هفته نامه اشپیگل گزارش داده بود که  یونان تا سه شنبه خود را برای امضاء این قرارداد گازی با روسیه آماده خواهد کرد.

این تصمیم در دیدار اخیر نخست وزیر یونان و وزیر انرژی این کشور با رئیس جمهوری روسیه در مسکو اتخاذ شده بود.

یونان با مشکلات مالی زیادی مواجه است و مذاکرات ویژه ای را با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای پرداخت کمک های مالی بیشتر به یونان داشته است.

دیروز «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین المللی پول با اشاره به درخواست غیررسمی یونان برای به تعویق افتادن سررسید وام های این کشور گفته بود که «در شرایط کنونی، چنین مسئله ای مطرح نیست.

لاگارد که در نشست صندوق بین المللی پول در واشنگتن سخن می گفت این مطلب را در واکنش به گزارش های منتشر شده مبنی بر درخواست غیررسمی آتن از این صندوق برای گرفتن مهلت بیشتر در بازپرداخت وامش بیان کرد. این در حالی است که یونان طبق برنامه باید طی ماه های می و ژوئن اقساط خود به میزان ۲.۵ میلیارد یورو را بازپرداخت نماید.

در صورت امضاء این توافق بین روسیه و یونان سالانه ۳ تا ۵ میلیارد دلار سود نصیب یونان خواهد شد.

کد N794537

وبگردی