آفتاب

ذوالانوار: میزبانی شیراز در رقابت‌های جهانی را باید به‌دید فرصت بنگریم

ذوالانوار: میزبانی شیراز در رقابت‌های جهانی را باید به‌دید فرصت بنگریم

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که به میزبانی شهر شیراز در رقابت‌های ورزشی بین‌المللی مانند رالی و کشتی فرنگی باید به دید فرصت نگاه کرده و از آن بهره کافی را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، سیدحسین ذوالانوار شنبه 29 فروردین در جمع خبرنگاران، انتخاب شیراز به‌عنوان میزبان چنین رقابت‌هایی را نشان‌دهنده ظرفیت‌های این شهر دانست و گفت: اعطاء مجوز میزبانی رقابت‌های جهانی به‌معنای وجود امنیت و آسایش مناسب در جامعه و تایید ظرفیت‌های مرتبط است.

ذوالانوار در عین‌حال تصریح کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر رقابت‌های جهانی رالی و کشتی فرنگی، باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شکوه بیشتر برگزاری این رقابت‌ها می‌تواند جایگاه شیراز در جهان را ارتقا بخشد، گفت: میزبانی این دو رقابت بسیار مهم و مناسب است اما باید با عملکرد مثبت گامی بلند برداریم تا در مسابقات رشته‌های دیگر نیز بتوانیم میزبانی را کسب کنیم.

ذوالانوار با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استان فارس باید در جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مسابقات همکاری لازم را داشته باشند، گفت: طی چند روز آینده مسابقات رالی خاورمیانه در شیراز برگزار می‌شود و در اواخر سال جاری نیز این شهر مسابقات جهانی کشتی فرنگی است که هرکدام به نوبه خود شرایط مناسبی را برای استان فارس به همراه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: برگزاری مسابقات کشتی جهانی زیرساخت‌هایی لازم دارد که باید از هم‌اکنون به فکر فراهم کردن آنها باشیم به خصوص اینکه ورزشگاه مناسب برای برگزاری مسابقات جهانی در اختیار نداریم.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه‌های مربوطه باید از هم اکنون به فکر ایجاد سالن برگزاری مناسب مسابقات باشند و اگر هم در این میان کمبودهایی وجود دارد باید با پیگیری مناسب به فکر رفع مشکلات و چالش‌ها باشند.

ذوالانوار تصریح کرد: میزبانی مسابقات جهانی به معنی آبروی جمهوری اسلامی ایران است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد، زمانی‌که پوشش مناسب و خدمات رسانی در حد عالی باشد، بازیکنان تیم‌های خارجی حکم سفیران ایران را خواهند داشت.

نماینده شیراز تاکید کرد: ارائه نمایی مناسب از شیراز و فارس در این رقابت‌ها، زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف خواهد بود و باعث جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف خواهد شد، سرمایه‌گذاران برای کار به دنبال مکانی امن و آرام هستند و مسئولان رقابت‌های ورزشی جهانی هم محلی را برای میزبانی رقابت‌ها انتخاب می‌کنند که این ویژگی‌ها را دارد.

ذوالانوار همچنین ضرورت توجه به ایجاد فرصت تبلیغ برای تولید کنندگان داخلی کشور خصوصا استان فارس و شهر شیراز را یادآور شد و گفت: بخش خصوصی و تولیدکنندگان استان فارس نباید این فرصت بزرگ را از دست داده و اجازه بدهند دیگر فعالان بخش خصوصی در کشور وظیفه حمایت مالی از این رقابت‌ها را عهده‌دار شوند.

انتهای پیام

کد N794491

وبگردی