آفتاب
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی:

مجلس نسبت به هر نوع افزایش قیمتی حساس است

مجلس نسبت به هر نوع افزایش قیمتی حساس است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس نسبت به هر نوع افزایش قیمتی در بحث کالاهای مصرفی و مایحتاج اساسی مردم حساس بوده و به جد پیگیر ثبات در بازار با تشدید نظارت ها است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمدرضا پورابراهیمی" با انتقاد ازافزایش قیمت برخی کالاها در بازارقبل از اعلام رسمی نرخ های مصوب از سوی دولت، گفت: غفلت دستگاه های نظارتی بر نرخ های موجود در بازار عرصه داغی را بر سودجویی و اقدام به افزایش قیمت ها از سوی آنها برای دلالان باز کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به نرخ کالاهای مصرفی مردم در بازار، افزود: بی توجهی دستگاه های نظارتی بر قیمت کالاهای اساسی مردم منجر به کوچک شدن سبد مصرفی خانوار شده است.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار باید بیش از پیش به عملکرد واحدهای عرضه کننده کالای مصرفی مردم دقت داشته باشد، تصریح کرد: مجلس نسبت به هر نوع افزایش قیمتی در بحث کالاهای مصرفی و مایحتاج اساسی مردم حساس بوده و به جد پیگیر ثبات در بازار با تشدید نظارت ها است.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع افزایش قیمتی باید مصوبه ستاد تنظیم بازار را داشته باشد، گفت: هر نوع افزایش نرخی در بحث کالاهای مصرفی مردم بدون بخش نامه های لازم تخلف بوده و باید قانونا با آن برخورد شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه باید هر نوع افزایش قیمتی در بازار کالاهای مصرفی مردم باید همسو با نرخ تورم و همچنین در نظر گرفتن شاخص های اقتصادی از جمله حقوق و دستمزد صورت بگیرد، تصریح کرد: به طور حتم اگر واحدی اقدام به عرضه کالاها با نرخی بیش از نرخ مصوب کند متخلف بوده و باید پاسخ گوی مراجع قضایی باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از تشکیل جلسه کمیسیون متبوعش با مسئولان تنظیم بازار برای ارایه گزارشی از عملکرد یک ساله خود خبر داد و گفت: این جلسه به زودی برای کوتاه کردن دست سودجویان از نرخ گذاری های سلیقه‌ای در بازار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N794448

وبگردی