آفتاب

آموزش، واکسن پیشگیری از اعتیاد است

آموزش، واکسن پیشگیری از اعتیاد است

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری البرز گفت: آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها، بهترین روش برای پیشگیری از اعتیاد است.

حمیدرضا عسگری مورودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، با اشاره به اینکه گرایش به مواد مخدر مهم‌ترین عامل تهدیدکننده رفاه، امنیت اجتماعی و سلامت افراد در جامعه است، اظهارکرد: متاسفانه امروز شاهد کاهش سن اعتیاد و افزایش مصرف مواد مخدر در بین جوانان حتی در روستاها هستیم که این مسئله زنگ خطری برای کشور است.

وی افزود: امروزه تمایل به مصرف مواد مخدر پر خطر افزایش یافته که همین امر اهمیت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را دوچندان می‌کند؛ چرا که با مبارزه فراگیر می‌توان این معضل را در سطح جامعه به شدت کاهش داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید در برابر این پدیده شوم اجتماعی با همدلی و هم‌زبانی از افرادی که در جامعه تاثیر‌گذار هستند، استفاده کرد تا نوجوانان و جوانان را از خطرات گرایش به مواد مخدر آگاه ساخت و حتی زمینه‌ای را فراهم کرد تا جوانان از طرز تفکر نخبگان الگوبرداری کنند.

عسگری مورودی بهترین راه مبارزه با مواد مخدر را فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی خانواده‌ها دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل اینکه مخاطبان وسیعی را تحت پوشش خود قرار داده می‌تواند با برگزاری جلسات روشنگری برای دانش‌آموزان، پدران و مادران و حتی معلمان تاثیر فراوانی را در آگاه‌سازی آحاد مردم جامعه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری البرز پیشگیری را مهم‌تر از درمان دانست و گفت: اعتیاد به مواد مخدر هزینه‌های فراوانی برای کشور دارد بنابراین جامعه کارگری و زنان خانه‌دار نیز باید مد نظر قرار گرفته شوند و آسیب‌های مصرف مواد مخدر برای آنها نیز به خوبی تبیین شود تا همه مردم جامعه در برابر معضل بزرگ اعتیاد واکسینه شوند.

انتهای پیام

کد N794337

وبگردی