آفتاب

ارزیابی صندوق بین‌المللی پول از تاثیرات توافق هسته‌ای احتمالی

ارزیابی صندوق بین‌المللی پول از تاثیرات توافق هسته‌ای احتمالی

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: اجرای توافق هسته‌ای با ایران منافع اقتصادی قابل توجهی برای شرکای تجاری این کشور به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان در 2 آوریل 2015 به چارچوب یک تفاهم برای حصول توافق هسته‌ای نهایی دست پیدا کردند. انتظار می‌رود این تفاهم تا پایان ژوئن به توافق جامع منجر شود.

مسعود احمد رییس بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی در صندوق بین‌المللی پول روز جمعه در نشست بهاره این سازمان، گفت: اگر چارچوب تفاهم به دست آمده که کار روی آن هنوز ادامه دارد به نتیجه برسد این امر تاثیرات مثبت قابل توجهی نه تنها بر اقتصاد ایران بلکه بر اقتصاد شرکای تجاری ایران در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان خواهد داشت.

رییس بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی در صندوق بین‌المللی پول همچنین گفت که علاوه بر تاثیرات این توافق در آینده سیاست‌های داخلی تهران نیز نقش بسزایی در این میان بازی خواهد کرد.

احمد ادامه داد: اگر شما به آنچه که در ایران طی دو سال گذشته اتفاق افتاده است نگاه کنید شاهد سیاستگذاری‌هایی در بخش اقتصاد کلان در این کشور و تغییرات ناشی از حصول توافق اولیه ژنو هستید که منجر به ثبات در ایران شده است.

رییس بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی در صندوق بین‌المللی پول تصریح کرد: در نتیجه این سیاست‌ها تورم در ایران از 40 درصد به 16 درصد کاهش یافته است و انتظار می‌رود اقتصاد این کشور رشد سه درصدی داشته باشد.

وی در پایان یادآور شد: با این حال هنوز کارهای زیادی باید برای بهبود سیاست‌های صنعتی و زیربنایی ایران انجام شود.

انتهای پیام

کد N794318

وبگردی