آفتاب

پاکستان به آبهای یمن کشتی می‌فرستد

پاکستان به آبهای یمن کشتی می‌فرستد

دولت پاکستان در مقابل فشارهای عربستان سعودی توافق کرد تا به ائتلاف نظامی اعراب علیه یمن کمک کرده و تحریم تسلیحاتی علیه حوثی‌ها را اجرا کند. همچنین انتظار می‌رود این کشور ناوهای جنگی خود را در سواحل یمن مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری مک کلاچی، دفتر نواز شریف، نخست وزیر پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، هیاتی عالی رتبه از فرماندهان پاکستانی به دولت عربستان اعلام کرده‌اند که پاکستان به صورت کامل در اجرای تحریم تسلیحاتی در یمن مشارکت می‌کند، تحریمی که از روز چهارشنبه از سوی شورای امنیت سازمان ملل تعیین شد.

در همین حال راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان احتمال دارد تا به زودی و پس از اعلام این تصمیم به عربستان سعودی سفر کند.

این درحالی است که پاکستان همچنان درخواست عربستان را مبنی بر اعزام نیروی زمینی به یمن و ارسال هواپیما به ائتلاف تحت رهبری ریاض رد می‌کند. به گفته برخی مقامات ارتش پاکستان این کشور قصدی هم برای پذیرش این درخواست ندارد.

با این حال هیات عالی رتبه پاکستانی که روز چهارشنبه با شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز و وزرای خارجه و دفاع عربستان دیدار کرد تحت رهبری شهباز شریف، برادر نخست وزیر پاکستان به ریاض سفر کرده بود.

نتایج این دیدار نشان دهنده فشار عربستان سعودی بر متحد دیرینه خود برای ایفای نقشی فعال در جنگ علیه یمن است؛ متحدی که به اعتقاد عربستان برای جبران کمک‌های ریاض مسیری طولانی در پیش دارد.

حضور نیروی دریایی پاکستان در کمک به اجرای تحریم علیه حوثی‌ها در انتقال سلاح گزینه‌ای آسان برای طرف پاکستانی محسوب می‌شود چرا که درحال حاضر دو ناو پاکستان به عنوان بخشی از عمل به توافق چند ملیتی در گشت زنی در منطقه در اقیانوس هند و در نزدیکی یمن مستقر هستند.

انتهای پیام

کد N794302

وبگردی