آفتاب
دبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست فناوری:

صنایع تعطیل‌شده تخمیری راه‌اندازی مجدد می‌شوند

صنایع تعطیل‌شده تخمیری راه‌اندازی مجدد می‌شوند

دبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست فناوری گفت: یکی از مهم‌ترین اقدام کارگروه صنایع تخمیری، راه اندازی صنایع تعطیل شده‌ وابسته به صنایع تخمیری است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر سید عباس شجاع الساداتی، دبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست فناوری درباره فعالیتهای این کارگروه اظهار کرد: با توجه به این‌که کارگروه صنایع تخمیری سال گذشته شکل گرفت و یکی از کارگروه‌های نوپا و تازه به شمار می‌رود، تمام تلاش خود را در سال گذشته معطوف به شناسایی وضعیت ایران در حوزه صنایع تخمیری کردیم.

وی افزود: سال گذشته گزارشی کلی از وضعیت این صنعت در ایران و مقایسه آن با وضع دیگر کشورها تهیه و لیستی از شرکت‌ها و دستگاه‌های موثر در این صنعت نیز آماده کرده‌ایم تا با همکاری این دستگاه‌ها اقدامات مورد نیاز برای توسعه این صنعت را انجام دهیم.

شجاع‌الساداتی با اشاره به این‌که در طول سال‌های اخیر، صنایع وابسته به صنعت تخمیری تعطیل شده بودند، تصریح کرد: به دلیل وضع نابسامان صنعت تخمیری در کشور، برخی صنایع وابسته به این صنعت نیز تعطیل شده‌اند که باید آن‌ها را دوباره راه اندازی کنیم.

دبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست فناوری، مهم‌ترین برنامه کارگروه صنایع تخمیری برای امسال را راه اندازی مجدد این صنایع تعطیل شده خواند.

وی اظهار کرد: برخی از این صنایع تعطیل شده، شامل کارخانه تولید اسید سیتریک کرمانشاه، صنایع خمیرمایه و صنعت تولید اسید آمینه لیزین است که در تلاش برای راه اندازی مجدد آن‌ها هستیم.

شجاع الساداتی درمورد همکاری با سازمان‌های مرتبط با صنعت تخمیری گفت: شناسایی دستگاه‌های مرتبط با صنعت تخمیری را نیز سال گذشته پیگیری کردیم که مشخص شد شرکت گسترش و نوسازی صنایع، نقش کلیدی در صنعت تخمیری دارد، به همین خاطر، امسال جلسات متعددی با آن‌ها برای سامان دادن به این صنعت خواهیم داشت.

انتهای پیام

کد N794188

وبگردی