آفتاب

اتهام فساد مالی علیه رئیس سابق صندوق‌ بین‌المللی پول در اسپانیا

اتهام فساد مالی علیه رئیس سابق صندوق‌ بین‌المللی پول در اسپانیا

مقامات مالیاتی اسپانیا در تحقیقات پولشویی بازرسی‌های جدیدی را از دفتر رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول در مادرید انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رودریگو راتو"، رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول به دلیل اتهام فساد در زمانی که به عنوان مدیر اجرایی یکی از بانک‌های اسپانیا موسوم به "بانکیا" خدمت کرده بود، تحت تحقیق قرار گرفته است.

راتوی 66 ساله گفت، وی کاملا با بازرسان در این تحقیقات جدید همکاری می‌کند.

یکی از منابع نزدیک به این تحقیقات گفت: دادستان کشور اسپانیا به عنوان بخشی از تحقیقات در خصوص اتهامات پولشویی و تخلف مالیاتی دستور این بازرسی‌های جدید را داده است.

یکی از منابع قضایی گفت، قاضی مرتبط با این تحقیقات نیز روز جمعه دستور مسدود شدن حساب‌های بانکی راتو را صادر کرد.

رسانه‌های اسپانیا گزارش دادند، این تحقیقات می‌تواند ادعای پرداخت 2 / 6 میلیون یورو (6 / 6 میلیون دلار) از سوی بانک "لازارد" به راتو در سال 2011 میلادی، چند سال پس از آنکه وی به عنوان مشاور برای این بانک کار کرده بود، مرتبط شود.

پلیس اسپانیا به مدت چهار ساعت آپارتمان راتو را در مرکز مادرید بازرسی کرد.

راتو که بین سال‌های 2004 تا 2007 میلادی ریاست صندوق بین‌المللی پول را به عهده داشت یکی از اعضای ارشد سابق حزب محافظه‌کار "مردم" اسپانیا و وزیر دارایی در دوران خوزه ماریا آزنار نخست‌وزیر سابق نیز محسوب می‌شود.

بسیاری از مردم اسپانیا می‌پرسند که آیا ماریونو راخوی، نخست‌وزیر کنونی اسپانیا که به خاطر ناکامی در سرکوب فساد مورد انتقاد قرار گرفته، به دنبال محاکمه راتو است یا خیر؟

نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که حزب "مردم" پیش از انتخابات منطقه‌ای 24 مه سال جاری میلادی حمایت خود را از دست داده است.

راتو در تحقیقاتی جدید در خصوص اتهام تخلف در بازار بورس "بانکیا" نیز تحت بازجویی قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N794138

وبگردی