آفتاب
گزارش بازار فناوری؛

ورود پرچم دار جدید کره ای به بازار ایران

ورود پرچم دار جدید کره ای به بازار ایران

جدیدترین مدل گوشی موبایل خانواده گلکسی سامسونگ که تحولی نوآورانه در گوشی های هوشمند این کمپانی به حساب می آید وارد بازار ایران شد که از جهاتی می توان آن را با آخرین مدل آیفون کمپانی اپل مقایسه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرچم دار گوشی های سامسونگ الکترونیکس S۶ است که به دلیل طراحی متفاوت و قابلیتهای فنی و تکنیکی جدید، انقلابی در عرصه گوشی های هوشمند به حساب می آید؛ این گوشی در دو نوع S۶ و S۶ edge طراحی و تولیدشده و هم اکنون رسما وارد بازار ایران شده است.

پرچم‌دارهای جدید Galaxy S۶ و  Galaxy S۶ edge سامسونگ می تواند رقیبی برای آخرین مدل کمپانی اپل یعنی آیفون ۶ و ۶ پلاس باشد و از این جهت قابل مقایسه با این مدلها است.

مشخصات پرچم دارهای جدید کره ای

تحولات ایجاد شده در پرچم‌دار جدید سامسونگ آن‌قدر چشم‌گیر بوده که در مدتی کوتاه توانسته نگاه کاربران زیادی از جمله مخالفان این برند را به‌سوی خودش جلب کند؛ سامسونگ این بار از پلاستیک و چرم برای ساخت بدنه‌ گلکسی اس۶ استفاده نکرده و به سراغ ترکیبی از فلز و شیشه برای طراحی و ساخت بدنه‌ رفته که طبق اظهارنظر کارشناسان حوزه‌ تکنولوژی، این انتخاب باعث شده لقب خوش‌ساخت‌ترین و بهترین گوشی تولید شده توسط این کمپانی به این مدل جدید داده شود.

گلکسی اس ۶ و اس ۶ EDGE در طراحی بدنه از نظر صاف و منحنی بودن متفاوتند و در ویژگیهای دیگر تفاوتی ندارند. گوشی‌های Galaxy S۶ و  Galaxy S۶ edge مجهز به یک صفحه‌نمایش  Quad HD۵.۱ اینچی  Super AMOLED با تراکم۵۵۷  ppi هستند که تصاویر را حتی در فضاهای باز با نور زیاد، به طور واضح و درخشان نمایش می‌دهد؛ این دو مدل یک سیم کارته با وزن ۱۳۸ گرم هستند و از پردازندهExynos ۷۴۲۰ Chipset Quad-core Cortex-A۵۳ & Quad-core Cortex-A۵۷ CPU بهره می برد.

سایز صفحه نمایش ۵.۱ اینچی از جمله ویژگیهای این مدل است که دارای رزولوشن ۱۴۴۰ × Quad HD ۲۵۶۰ با تراکم پیکسلی ۵۷۷ پیکسل بر اینچ است و از قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ بهره می برد؛ در همین حال این مدل گلکسی دارای حافظه داخلی ۳۲۷۶۸ مگابایت و حافظه رم ۳۰۷۲ مگابایت است و شبکه های نسل سوم و چهارم موبایل را پشتیبانی می کند و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث – NFC را دارد.

صفحه‌نمایش و قاب پشت این گوشی‌ها از شیشه و قاب دور آن‌ها از آلومینیوم ساخته شده است. این محصولات، مجهز به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در عقب و پنج مگاپیکسلی در جلو دستگاه، با قابلیت عکاسی به صورت HDR هستند که با دیافراگم f۱.۹ امکان ثبت تصاویر روشن، حتی در تاریک‌ترین نقاط را نیز فراهم می‌کنند.

پشتیبانی از سیستم عامل Android ۵.۰ Lollipop ،پشتیبانی از جاوا - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF و باتری ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعت از دیگر ویژگیهای این مدل است.

سامسونگ در این گوشی علاوه بر فراهم کردن طراحی منحصربه‌فرد، در گام بعدی پیشرفت‌ها، ویژگی‌های برجسته فنی و تکنیکی را با ویژگی‌های بهبود دهنده سبک زندگی‌ کاربران، تلفیق کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به لوازم جانبی متنوع با قابلیت ارتقای سبک زندگی‌، سطح بالای امنیت ارتباطات و اطلاعات، قابلیت‌های راهکارهای سازمانی روی گوشی‌های  Galaxy S۶ و  Galaxy S۶ edge اشاره کرد.

سرعت شارژ شدن این محصولات نسبت به نسل قبلی S۵ به میزان ۱.۵ برابر افزایش یافته است. Galaxy S۶ برای شارژ کامل (صفر تا ۱۰۰) تنها به ۸۰ دقیقه و Galaxy S۶ edge، به ۸۵ دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین پردازنده ۱۴ نانومتری ۶۴ بیتی این دو دستگاه، ۲۰ درصد کارایی بیشتر برای آن‌ها به ارمغان آورده که باعث سهولت استفاده کاربر به هنگام پردازش اطلاعات و استفاده از دستگاه می‌شود.

دو پرچم‌دار سامسونگ Galaxy S۶ و Galaxy S۶ edge با پشتیبانی LTE وارد بازار ایران شدند و با حافظه ۳۲ گیگابایتی حدود ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان در مدل S۶ و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در مدل S۶EDGE قیمت داده می شود.

مقایسه گلکسی جدید سامسونگ با آیفون ۶ 

آیفون ۶ دارای صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی و آیفون ۶ پلاس دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است که گلکسی ۶ سامسونگ از این جهت قابل مقایسه با رقیب خود است. صفحه نمایش بزرگتر نسبت به آیفون ۶ و کوچکتر نسبت به آیفون ۶ پلاس از جمله ویژگیهای گلکسی اس ۶ با صفحه نمایش ۵.۱ اینچی است. تغییر جنس بدنه و نوآوری در صفحه نمایش، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین ۸ مگاپیکسلی آیفون ۶ و دوبرابری ظرفیت حافظه داخلی از جمله تفاوتهای این مدل در مقابل آیفون ۶ است.

از طرفی لنز دوربین گلکسی اس ۶ نیز مانند آیفون ۶ برجسته بوده و این دو مدل از این نظر مشابهت هایی با هم دارند؛ همچنین طرح منحنی در دو مدل آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ EDGE از جمله نقاط شباهت در طراحی این دو مدل گوشی از کمپانی های پرفروش دنیا است که سهم بازار بسیاری از گوشیهای هوشمند را در اختیار دارند. 

آیفون قدکشیده اپل نازک تر از گلکسی اس ۶ است و دارای وزن ۱۲۹ گرم بوده و از پردازنده Apple A۸ Chipset Dual-Core ۶۴-bit CPU بهره می برد و دارای صفحه نمایش رنگی لمسی IPS LCD است.

صفحه نمایش آیفون ۶ با ۴.۷ اینچ دارای رزولوشن ۱۳۳۴ × ۷۵۰  و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ است و از حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت و حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت بهره می برد و حافظه آن قابل ارتقا است.

دوربین جلوی این گوشی اچ دی بوده و از جمله اشکالاتی که بسیاری از دوستداران اپل به این مدل وارد کرده اند مربوط به طراحی دوربین پشتی این گوشی است که به صورت برجسته نمایان شده و سطح یکسان و مسطح آیفون های قبلی را ندارد و این طراحی را امروز در گلکسی اس ۶ نیز می توان دید؛ با این حال گفته می شود لنز دوربین گلکسی اس ۶ ضدضربه است.

آیفون ۶ دارای سیستم عامل Apple iOS ۸ است و امکان نمایش فایلهای PDF را دارد.

کد N794003

وبگردی