آفتاب

تعهد آمریکا و ایتالیا بر همکاری علیه تهدیدات ناشی از ناآرامی‌های لیبی

تعهد آمریکا و ایتالیا بر همکاری علیه تهدیدات ناشی از ناآرامی‌های لیبی

رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شد تا با نخست‌وزیر ایتالیا جهت مقابله با تهدیدات ناشی از ناآرامی‌های لیبی همکاری بیشتری داشته باشد؛ ناآرامی‌هایی که موجب گسترش موج مهاجرت‌ها در کشورهای مدیترانه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و متئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا پس از دیدار در کاخ سفید به خبرنگاران گفتند، در این دیدار درباره مسائل اقتصادی و امنیتی از جمله مساله اوکراین و شبه‌نظامیان داعش گفت‌وگو شد. اوباما همچنین اظهار کرد در این دیدار به‌خصوص درباره لیبی بحث و تبادل نظر شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این باره عنوان کرد: با توجه به نقش رهبری ایتالیا در بین کشورهای حوزه مدیترانه، نخست‌وزیر ایتالیا و من بر همکاری بیشتر با یکدیگر برای افزایش هماهنگی‌ها علیه تهدیدات ناشی از لیبی، از جمله افزایش حضور داعش در این کشور توافق کردیم.

ایتالیا در حال حاضر با هجوم مهاجرانی که از ترس جانشان از لیبی، شمال آفریقا یا خاورمیانه گریخته‌اند، دست به گریبان است. پلیس ایتالیا در گزارش‌هایی حوادثی را که برای این مهاجران در دریا رخ می‌دهد، ارائه می‌دهد.

رنتزی نیز پس از دیدار با اوباما از همکاری آمریکا تشکر و اظهار کرد: من و اوباما کاملاً هم‌عقیده‌ایم.

وی در این باره افزود: طی هفته‌های آتی، ما شاهد نتایج این تعهد خواهیم بود.

اما رنتزی علاوه بر این مسائل، همزمان با بروز رکود در ایتالیا خواستار حمایت اوباما از برنامه اقتصادی خود است.

رئیس‌جمهور آمریکا نیز در اظهاراتی درباره این برنامه عنوان کرد: انرژی، بصیرت و اصلاحاتی که رنتزی برای اقتصاد و مردم ایتالیا در پی آن است من را بسیار تحت تاثیر قرار داد. تمایل او برای به چالش کشیدن وضع موجود و نگاه او به آینده، رنتزی را به یک صدای تعیین‌کننده در اروپا تبدیل کرده است.

اوباما رنتزی

انتهای پیام

کد N793927

وبگردی