آفتاب

پاپ سپتامبر به آمریکا و کوبا می‌رود

پاپ سپتامبر به آمریکا و کوبا می‌رود

واتیکان اعلام کرد، رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است به عنوان بخشی از سفر خود به آمریکا در سپتامبر سال جاری میلادی به کوبا هم برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، واتیکان در حالی بر سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به کوبا تاکید کرده که تماس‌ها با مقام‌های کوبا نیز در این خصوص صورت گرفته است.

فدریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان در بیانیه‌ای گفت: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است در جریان سفرش به آمریکا بین 22 و 27 سپتامبر 2015 به کوبا هم برود.

این رهبر 78 ساله کاتولیک‌های جهان سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که قرار است برای شرکت در کنگره کلیسای کاتولیک در فیلادلفیا به ایالات متحده برود.

وی همچنین قرار است اولین پاپی باشد که در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند و با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار می‌کند.

این نخستین پاپ از آمریکای لاتین نقش مهمی در مذاکرات مخفی میان واشنگتن و هاوانا ایفا کرد که در نهایت به تلاش برای احیای روابط دیپلماتیک میان دو کشور منجر شده است.

در چند ماه گذشته، پاپ فرانسیس که خود زاده آرژانتین است به باراک اوباما و رائول کاسترو، همتای کوبایی اوباما نامه نوشت و آن‌ها را به حل بحران‌های موجود میان آمریکا و کوبا براساس منافع و علایق مشترک دعوت کرده است.

کوبایی‌ها به شدت از سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به کشور کمونیست‌شان که کاتولیک‌های فراوانی دارد، خرسند هستند. پاپ ژان پل دوم نخستین پاپی بود که در 1998 به کوبا رفت و به تسهیل تنش‌ها میان کلیسا و دولت کمک کرد.

انتهای پیام

کد N793893

وبگردی