آفتاب
عرضه تجهیزات قاچاق در بیمارستان‌های دولتی به صفر رسید...

عرصه بر قاچاقچیان تجهیزات پزشکی تنگ شد

عرصه بر قاچاقچیان تجهیزات پزشکی تنگ شد

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو برنامه‌های مبارزه با قاچاق در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی را تشریح کرد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس حسین صفوی گفت: با همکاری اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، دستورالعمل مبارزه با قاچاق مختص تجهیزات پزشکی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه و ابلاغ شده است.

وی درباره برنامه‌های مبارزه با پدیده قاچاق در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، افزود: به صورت جدی برای مقابله با پدیده قاچاق اقدام شده که نتایج خوبی نیز در پی داشته است. با مجموع اقدامات انجام شده، عرصه برای افراد سودجو و افرادی که اقدام به ورود کالاهای غیرمجاز از مبادی غیرقانونی می‌کنند، تنگ شده است و اجازه ورود این گونه محصولات به مراکز درمانی داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از اوقات در بحث قاچاق، ارزش کالا تعیین کننده است. کالاهایی که حجم کمی اما ارزش بالایی دارند، اغلب به صورت چمدانی قاچاق می‌شوند. البته کالاهایی که قاچاق می‌شوند لزوما گران‌قیمت نیستند، گاهی ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان تضمین کننده فروش تجهیزات قاچاق است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، صفوی تاکید کرد: خوشبختانه پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، با توجه به شفاف‌تر شدن فرآیند تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح مراکز درمانی دولتی که براساس آن بیمار و همراهان وی برای تهیه ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی‌شوند، عرضه کالاهای فاقد کیفیت و غیرمجاز در مراکز دولتی بسیار کم شده و به حد صفر رسیده است.

انتهای پیام

کد N793862

وبگردی